۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۲۹۲۵۹۴
کارشناس مذهبی:

توسل به اهل بیت بهترین راه درمان دردهای روحی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علوی گفت: بهترین راه درمان دردهای روحی که برخی افراد جامعه به آن مبتلا هستند، متوسل شدن به اهل بیت است.
اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید علی علوی کارشناس مسائل مذهبی شب گذشته و به مناسبت دهه غدیریه که در چهار راه فرشادی برگزار شد، با توجه به روایتی از پیامبر(ص) گفت: منظور از عالیّن در قرآن، وجود اهل بیت(ع) است.

 

وی با توجه به این آیه از سوره ابراهیم که می فرماید «لتخرج الناس من الظلمات من النور»، افزود: خداوند در این آیه بیان می کند دلیل نزول قرآن، خارج کردن مردم از تاریکی ها به سمت نور است.

 

حجت الاسلام علوی بیان داشت: قرآن چهار اسم به نام های قرآن، فرقان، ذکر و کتاب و پنجاه صفت دارد، که یکی از صفاتی که در سوره یوسف برای قرآن بیان شده، احسن القصص است.

 

وی در ادامه با اشاره به سرگذشت شیطان در قرآن کریم ابراز داشت: یکی از داستان هایی که در چهار سوره بقره، طه، صاد و اعراف، بیان شده است، داستان سجده نکردن شیطان به حضرت آدم(ع) است.

 

حجت الاسلام علوی با توجه به آیات پایانی سوره صاد، گفت: وقتی از شیطان سؤال می شود دلیل سجده نکردن تو خود برتر پنداری است یا این که گمان می کنی جزء عالین هستی؟، او در جواب می گوید، دلیل من از سجده نکردن خود برتر پنداری است.

 

کارشناس مسائل دینی در ادامه با توجه به پیشینه مقربین به درگاه الهی افزود: طبق آیات قرآن عالین افرادی هستند که قبل از خلقت حضرت آدم(ع) وجود داشته اند و از همه ملائکه مقرب ترند.

 

وی به روایتی از پیامبر(ص) که می فرمایند، «منظور از عالین پنج تن آل عبا هستند»، بیان داشت: اهل بیت واسطه خلقت عالم وجودند و وجود مطهرشان با هیچ موجودی قابل مقایسه نیست.

 

کارشناس مسائل مذهبی به روایتی از امام صادق(ع) که می فرمایند، عوام مردم ظاهر قرآن را می بینند، اشارات قرآن را خواص درک می کنند، لطایف قرآن را اولیاء الله می فهمند و حقیقیت قرآن را فقط اولی الاباب درک می کنند، بیان داشت: منظور از اولی الاباب وجود با برکت اهل بیت است که بالاترین معرفت را به ذات خداوند دارند.

 

حجت الاسلام علوی در پایان با ناقص دانستن اکثر راه هایی که برای صعود فرض شده است، ابراز داشت: بهترین راه درمان دردهای روحی که برخی افراد جامعه به آن مبتلا هستند، متوسل شدن به اهل بیت است./867/202/ب1

ارسال نظرات