۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۹۲۶۳۲

بیانیه مدرسه علمیه حضرت زینب مشهد در پی حادثه جانگداز منا

خبرگزاری رسا ـ مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد در پی وقوع حادثه اسفناک جان باختن شماری از حجاج در منا، بیانیه ای صادر کرد.
بيانيه تشکل ها

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد در پی وقوع حادثه اسفناک جان باختن شماری از حجاج در منا، بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَن یُهَاجِرْ فِی سَبِیلِ اللّهِ یَجِدْ فِی الأَرْضِ مُرَاغَمًا کَثِیرًا وَسَعَةً وَ مَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَکَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا، سوره نساء آیه 100

 

واقعه هولناک و غم بار منا در دهمین روز از ذیحجه الحرام و در روز عید سعید قربان شادی ملت های مسلمان را به غم و عزا تبدیل نمود.

 

هنوز داغ هموطنانمان در حادثه بیت الله الحرام در سقوط جرثقیل التیام نیافته بود که این فاجعه عظیم که از بی کفایتی و بی تدبیری رژیم خائن سعودی ناشی شده است منجر به ارتحال بیش از 130 نفر از هم میهنان عزیز و مصدوم شدن 100 نفر از ایشان شده و خانواده های بسیاری را داغدار و مصیبت زده نمود.

 

مدرسه علمیه حضرت زینب (س) ضمن طلب صبر و اجر جمیل برای بازماندگان این حادثه هولناک  و آرزوی درجات رفیع و متعالی برای جان باختگان آن، اقدام بی تدبیرانه عوامل سعوی در مسدود نمودن راه حاجیان را محکوم نموده و از علمای جهان اسلام، سران کشورهای اسلامی، مجامع اسلامی و امت مسلمان می خواهد با وحدت کلمه، علاوه بر محکوم نمودن عملکرد غاصبانه مدعیان خدمت به حرمین شریفین در برگزاری حج ابراهیمی، خواستار تغییر در مدیریت این مراسم عظیم در راستای تأمین امنیت ضیوف الرحمان و ارائه خدمات مناسب به میهمانان سرزمین وحی باشند./1309/102/ب1

 

والسلام علی عباد الله الصالحین/ مدیریت/ اساتید/مسؤولان و طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد

ارسال نظرات