۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۹۲۶۸۸
امام جمعه صوفیان:

کنفرانس اسلامی مدیریت حج را بر عهده بگیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مردانپور با اشاره به حوادث غم‌انگیز و خونبار حج امسال، گفت: سازمان کنفرانس اسلامی با تشکیل هیأتی باید امور حج را به دست گیرد تا بعد از این شاهد این اتفاقات ناگوار و جانسوز نباشیم.
حجت الاسلام مردانپور، امام جمعه صوفيان

حجت الاسلام مدانپور، امام جمعه صوفیان و مبلغ بین المللی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: فاجعه منا که در آن بسیاری از حجاج بیت الله الحرام جان باختند، مصیبت عظیمی است.


وی با اشاره به بی‌کفایتی و بی تدبیری دولت آل سعود، خاطرنشان کرد: بی کفایتی مسؤولان  سعودی در اداره حرمین شریفین علت اصلی این فاحعه عظیم بود، بی توجهی به شخصیت و احترام مسلمامانان سبب کشته شدن جمع کثیری از ضیوف‌الرحمان از ایران و کشورهای دیگر شد.


امام جمعه صوفیان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: آل سعود و دولت بی‌خرد آن در برابر سخنان مقتدرانه رهبر معظم انقلاب عکس‌العمل انفعالی نشان داد و از کلام برنده فرمانده نیروهای مسلح کشور لرزه بر اندامش نشست.


وی با تأکید بر ورود کشورهای اسلامی در این مسأله، ادامه داد: انتظار می‌رفت، کشورهای اسلامی در برابر این فاجعه عظیم عکس‌العمل نشان دهند و بی‌کفایتی آل سعود را در مدیریت حج ابراهیمی فریاد زنند و اعتراض خود را اعلام کنند.


حجت الاسلام مردانپور با اشاره به کشته شدن حجاج در حادثه سقوط جرثقیل و بسیاری از حوادث دیگر در جریان حج در طول سال‌های متمادی، تصریح کرد: حوادث مختلف و کشته شدن حجاج در سالیان متمادی نشان از بی‌تدبیری آل سعود است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: امور حج را باید سازمان کنفرانس اسلامی با تشکیل هیأتی به دست گیرد تا شاهد این اتفاقات نباشیم، بارها و بارها این چنین کارهایی بر اثر سوء مدیریت مدیران حج عربستان اتفاق افتاده است./854/302/ب2

ارسال نظرات