۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۹۲۷۶۶
دبیر سی‌ و سومین دوره جایزه کتاب سال:

تنها کتابی‌هایی که از وازت ارشاد مجوز دارند بررسی می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ دبیر سی‌ و سومین دوره جایزه کتاب سال گفت: ما برآیند تلاش عالمان، متفکران و قبیله قلم را بررسی می‌کنیم و کتابی را بررسی می‌کنیم که از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز نشر داشته باشد.
محمد علي مهدوي راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد علی مهدوی راد دبیر سی‌ و سومین دوره جایزه کتاب سال، عصر امروز در نشست خبری اعلام فراخوان سی‌وسومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که در سرای اهل قلم برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه منا گفت: جایزه کتاب سال در تمام کشورهای دیگر حادثه فرهنگی است که آن را نمادی از میزان حضور فرهنگی خود در دنیای مکتوب می‌دانند برگزاری این مراسم نشان نوعی فرهنگ‌دوستی و فرهیختگی است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری سی و سومین جایزه کتاب سال بین‌المللی است، عنوان کرد: در سال جاری به کمک همکاران در خانه کتاب داورانی اظهارات خود را درباره حق و حقوق کارآمدی آثار را برای ما به صورت مکتوب بیان می‌کنند.

 

دبیر سی‌ و سومین دوره جایزه کتاب سال عنوان کرد: ما طی دو هفته آینده اظهارنظر همه داروان را بررسی کرده و براساس آن در آیین‌نامه تغییراتی را انجام می‌دهیم.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌راد اظهار داشت: ما برآیند تلاش عالمان، متفکران و قبیله قلم را بررسی می‌کنیم و غیر از آنچه که دغدغه اهل کتاب است برای ما سمت و سو ایجاد نمی‌کند لازم به ذکر است که ما کتابی را بررسی می‌کنیم که از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز نشر داشته باشد.

 

وی با اشاره به ثبت‌نام اینترنتی در سال جاری گفت: در سال جاری ثبت‌نام اینترنتی است که از چند جهت برای ما اهمیت دارد که مسیری باز گذاشته شده تا اگر اثریی از چشم ما دور ماند بتوانیم در سال‌های بعد ارزیابی و بررسی کنیم.

 

دبیر سی ‌و سومین دوره جایزه کتاب سال در پایان خاطرنشان کرد: امید که مراسم سی و سومین جایزه سال کتاب آنگونه که شایسته جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس معیارهای علمی، پژوهشی و ارزشی پیش رود./807/202/ب3

ارسال نظرات