۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۹۲۸۱۵
صبح دوشنبه؛

پیکر حجاج جان‌باخته خراسان شمالی در فاجعه منا تشییع می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: صبح دوشنبه پیکر هفت تن از حجاج جانباخته این استان در فاجعه منا بر روی دستان مردم و خانواده های داغدار تشییع می شود.
مراسم تشييع جانباختگان فاجعه منا در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در مراسم ختم جانباختگان فاجعه منا در بجنورد که همزمان با سراسر کشور از سوی حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در مسجد انقلاب این شهر برگزار شد، با اشاره به ورود پیکر مطهر هفت تن از 15 زائر کشته شده خراسان شمالی در فاجعه منا به کشور، اظهار کرد: مراسم تشییع پیکر این هفت زائر جانباخته، فردا، دوشنبه، سیزدهم مهرماه ساعت 9 صبح در بجنورد و از محل مسجد انقلاب تا میدان کارگر مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه پیکر دو تن از جانباختگان خراسان شمالی در فاجعه منا روز گذشته در کاروان نخست حاجیان فوت شده وارد کشور شده و پیکر پنج تن دیگر از حاجیان خراسان شمالی نیز صبح امروز در کاروان دوم حاجیان فوت شده در فاجعه منا وارد ایران شد، افزود: پیکر مطهر این هفت حاجی کشته شده خراسان شمالی، امشب وارد فرودگاه بجنورد شده و پس از انجام تشریفات و مراحل قانونی فردا تشییع خواهند شد.

 

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه این حجاج جانباخته اهل شهرستان های اسفراین، بجنورد، جاجرم و شیروان هستند، خاطرنشان کرد: فردا پس از برگزاری مراسم تشییع متمرکز در بجنورد، پیکر مطهر این جانباختگان برای تشییع و تدفین به شهرستان های زادگاه آنها ارسال می شود.

 

وی با اشاره به اینکه پیکر هشت زائر جانباخته خراسان شمالی در فاجعه منا هنوز وارد کشور نشده اند، اضافه کرد: با ورود پیکر این زائران به کشور و استان، برای آنها نیز مراسم تشییع برگزار می شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اظهار کرد: غلامرضا طاهری فرزند حسین از روستای چهاربید شهرستان بجنورد، حسین علی عباسی فرزند محمد از روستای ارکان بجنورد، فرامرز غلامی بزآباد فرزند غلامحسین از شیروان و حسین فرخی فرزند ولی از فاروج برخی از زائران فوت شده خراسان شمالی در فاجعه منا هستند.

 

حجت الاسلام سالاری افزود: همچنین غلامرضا محمودی فرزند محمود از اسفراین، محمد باقری فرزند محمد ابراهیم از اسفراین، حسین جعفری فرزند شکرالله از روستای اردغان اسفراین، علی حسین چشم دهام فرزند عزیزالله از فاروج و سیداحمد رحیمی فرزند سیدابوالفضل از اسفراین تعدادی دیگر از جانباختگان این استان در حادثه منا به شمار می روند.

 

وی گفت: عباسعلی شکری فرزند قربان از شیروان، حسین قلی زاده فرزند جعفرقلی از روستای شیرین دره شهرستان مانه و سملقان، محمدابراهیم باقری فرزند بابامحمد از اسفراین، سیدحسن رحیمی فرزند غلامعلی از روستای توپ چنار مانه و سملقان، حسین کرابی فرزند غلامحسین از اسفراین و سلمان اسدی فرزند اسدالله از شوقان شهرستان جاجرم دیگر زائران جانباخته استان خراسان شمالی در فاجعه منا هستند.

 

گفتنی است، صبح پنجشنبه دوم ماه جاری، همزمان با روز عید سعید قربان و برگزاری مناسک مربوط توسط حجاج در منطقه منا، به دلیل بی کفایتی رژیم آل سعود و مسؤولان برگزاری حج، حادثه مرگباری در رمی جمرات در منا رخ داد که در این حادثه چند هزار نفر از حجاج کشورهای دنیا از جمله حجاج ایرانی کشته و زخمی شدند.

 

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، 465 زائر در جریان مراسم رمی جمرات بر اثر فاجعه ای که بر اثر ضعف مدیریت و بی کفایتی مسوولان سعودی روی داد به لقاءالله پیوستند.

 

در موعد حج تمتع سال جاری از استان 918 هزار نفری خراسان شمالی نیز 620 زائر شامل  287 نفر مرد و 333 نفر زن عازم سفر معنوی حج شده بودند که 15 تن از آنها در فاجعه دردناک منا جان باختند./9314/303/ب1

ارسال نظرات