۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۹۲۸۱۷
مدیر خانه کتاب:

جایزه کتاب سال در سال جاری الکترونیکی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر خانه کتاب گفت: با همکاری خانه کتاب گام‌های مهمی برداشته شده که شاید مهم‌ترین آنها الکترونیک کردن جایزه سال کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است که این سبک و سیاق می‌تواند قدرت مضاعف برای ارتقای وضعیت داوری داشته باشد.
جايزه کتاب سال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجید غلامی جلیسه مدیر خانه کتاب عصر امروز در سی‌وسومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که در سرای اهل قلم برگزار شد، گفت: یکی از دغدغه‌های ما در برگزاری سی‌و دومین جایزه کتاب سال ارتقای کیفیت برگزاری و آثار برگزیده در این دوره است تا این جایزه را به استاندارهای جهانی بیشتر نزدیک کنیم.

 

وی افزود: در گروه‌های داوری تغییر و تحولاتی صورت گرفته است و درباره نتایج داوری و کیفیت برگزاری نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

 

 مدیر خانه کتاب عنوان کرد: با همکاری خانه کتاب گام‌های مهمی برداشته شده که شاید مهم ترین آنها الکترونیک کردن جایزه سال کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است که این سبک و سیاق می‌تواند قدرت مضاعف برای ارتقا وضعیت داوری داشته باشد.

 

جلیسه با اشاره اینکه جایزه نقد خانه کتاب در سال جاری الکترونیک برگزار می‌شود، اظهار داشت: با تغییر وب سایت کتاب سال گام مهمی در تعامل با نویسندگان و ناشران برداشته شده است، فراخوانی که در هفته گذشته منتشر شد نشان می‌دهد در سال جاری آثاری را داوری خواهیم کرد که تولیدکنندگان آن برای این فراخوان ارسال کرده باشند.

 

وی بیان داشت: قرار است بر اساس خود اظهار تولیدکنندگان کتاب و آثار به دبیرخانه برسد که اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند از طریق وب سایت ثبت نام کنند.

 

مدیر خانه کتاب در پایان خاطرنشان کرد: در مرحله نهایی نیز داوری بر اساس فرم‌های الکترونیک خواهد بود، با این تغییرات امکانات خوبی برای نویسندگان و ناشران ایجاد شده است.

 

همچنین در ادامه افشین داور پناه  معاون فرهنگی خانه کتاب گفت: 1500 کتاب در سال جاری ثبت نام کردند که 305 داور اصلی در 72 موضوع یا گروه داوری خواهند داشت.

 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 50 درصد کار به صورت الکترونیک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال جاری شیوه ثبت نام الکترونیک و بر اساس خوداظهاری است همچنین اعلام فراخوان به صورت گسترده برای ناشران نویشندگان اهل قلم ارسال شده است./807/202/ب1

ارسال نظرات