۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۲۸۳۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان از کنار فاجعه انسانی منا به آسانی عبور نکنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: از همه مسؤولان کشوری می خواهیم تا از کنار فاجعه انسانی منا و ظلمی که به ملت شده به آسانی عبور نکرده و چهره خبیث آل سعود را به جهانیان نشان دهند.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم ختم قربانيان منا در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه امروز در مراسم ختم زائران جان باخته خراسان شمالی در فاجعه منا که با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه کعبه و بیت الله الحرام حرم امن الهی هستند اما به دلیل سهل انگاری و بی کفایتی حکام سعودی در مدیریت حج، چند هزار زائر در موسم حج امسال کشته و زخمی شدند.

 

وی با بیان اینکه شواهد نشان می دهد آل سعود در این فاجعه غرض هایی داشتند، تصریح کرد: قرائن قبل، حین و بعد حادثه گویای آن است که فاجعه منا حادثه ای طبیعی نبوده و با برنامه ریزی قبلی به وقوع پیوسته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: رژیم آل سعود از ایران کینه داشت و نظام اسلامی را مزاحم خود می داند به همین دلیل می خواست با به راه انداختن فاجعه منا در برابر ایران قد علم کند اما با عکس العمل قاطع رهبری، تیر آنها به سنگ خورد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه آل سعود دشمن لجوج و حسود ایران بوده و نمی خواهد نظام اسلامی به عنوان قدرت منطقه ای و جهانی شناخته شود، اضافه کرد: تمام بازی های رژیم آل سعود برای این است که قدرت ایران را در دنیا کم کند در حالی که از استحکام و اقتدار ایران در عرصه جهانی غافل است.

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود این جنایات، باز هم سران رژیم آل سعود خود را خادم الحرمین می نامند در حالی که این نام شایسته این رژیم بی لیاقت و بی عرضه نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه سران آل سعود خائن الحرمین هستند، تصریح کرد: همه ملت های مسلمان و آزاده دنیا آل سعود را به دلیل به وجود آوردن فاجعه منا محکوم کردند چرا که در این فاجعه، حجاج در روز عید قربان، قربانی شدند.

 

وی با اشاره به اینکه فاجعه منا بی لیاقتی و بی کفایتی آل سعود در مدیریت حج را به جهانیان نشان داد، افزود: به دلیل سهل انگاری آل سعود حجاج و زائران خانه خدا با لبان تشنه و مظلومیت تمام جان باختند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: حجاج جان باخته در فاجعه منا عروجی شهادت گونه داشته و اجر و قرب آنها در بارگاه باری تعالی ویژه است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: از همه مسؤولان کشوری می خواهیم تا از کنار این فاجعه انسانی و ظلمی که به ملت شده به آسانی عبور نکرده و چهره خبیث آل سعود را به جهانیان نشان دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر حضور پرشور مردم در مراسمات تشییع و تدفین پیکر جان باختگان فاجعه منا، اظهار کرد: حضور پرشور مردم در این مراسم ها افزون بر همدردی و تسلای خاطر بازماندگان و خانواده های حجاج کشته شده، خشم و نفرت مردم از رژیم آل سعود را نیز نشان می دهد./9314/202/ب1

ارسال نظرات