۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۲۹۲۸۶۸
از سوی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

مراسم بزرگداشت جان‌باختگان فاجعه منا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا از سوی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در مسجد طوبی تبریز برگزار شد.
مراسم يادبود جان باختگان حادثه مني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا از سوی آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در مسجد طوبی تبریز برگزار شد.

 


در این مراسم که با حضور آیت الله شبستری، تعدادی از خانواده‌های جان‌باختگان فاجعه منا، علما و روحانیان، شخصیت ها و مسؤولان استانی و لشکری و اقشار مختلف مردم برگزار شد، همراه با قرائت قرآن و سپس مداحی مداحان اهل بیت(ع) در رثای حضرت سید الشهدا(ع) همراه بود که در سوگ جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا به مرثیه سرایی پرداختند.

 


آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در پیام مشترکی، از عموم مردم استان برای شرکت در این مجلس دعوت کره بودند و شرکت در این مراسم معنوی را موجب تسلی خاطر بازماندگان و شادی ارواح طیبه جان‌باختگان مراسم حج دانستند.

 


گفتنی است مراسم دیگری با همین عنوان در شهرستان اهر با حضور گسترده مردم، روحانیت و مسؤولان شهرستان اهر همزمان با سراسر کشور، در این شهرستان  برگزار شد.

 

این مراسم در مسجد شیخ عماد شهرستان اهر با حضور حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه این شهر و به به پاس همدردی با خانواده‌های داغدار حجاج بیت الله الحرام و جان باخته در واقعه بزرگ منا برگزار شد.

 

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، 465 زائر حین مراسم رمی جمرات بر اثر بی کفایتی مسؤولان سعودی به لقاءالله پیوستند./854/203/ب1

ارسال نظرات