۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۲۹۳۱۷۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هشدار داد؛

مسؤولان کشور نباید از کنار فاجعه منا به آسانی عبور کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مسؤولان کشوری و حقوق دانان ایرانی نباید از کنار فاجعه انسانی منا و ظلمی که به ملت ما شده به آسانی عبور کنند.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، دیشب در مراسم بزرگداشت و یادبود جانباختگان خراسان شمالی در فاجعه منا که از سوی آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، فاجعه منا را نشانه بی عرضگی و بی لیاقتی آل سعود در مدیریت حج دانست.

 

وی در این مراسم که بعد از تشییع و تدفین پیکر هفت تن از قربانیان منا در استان، با حضور استاندار و سایر مسؤولان خراسان شمالی برگزار شد، با تسلیت به مناسبت فاجعه منا و کشته و زخمی شدن چند هزار زائر بیت الله الحرام از جمله قربانی شدن 465 زائر ایرانی، اظهار کرد: در این فاجعه 15 تن از حجاج خراسان شمالی نیز جان خود را از دست داده و مردم این استان را در غم و اندوه فرو بردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه فاجعه انسانی منا نتیجه بی لیاقتی محض سران آل سعود در مدیریت حرمین شریفین است، تصریح کرد: با وجود اینکه سران آل سعود خود را خادم الحرمین می نامند اما اکنون همه دنیا متوجه شده اند که آنها خائن الحرمین هستند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: آل سعود ویژگی هایی نظیر نصیحت ناپذیری، خودبینی، تکبر و لجاجت داشته و از ملت و نظام اسلامی ایران نیز کینه شدیدی دارد.

 

وی اضافه کرد: رژیم آل سعود نظام مقدس جمهوری اسلامی را مزاحم خود می داند و به همین دلیل نیز در منطقه این همه بازی راه انداخته تا قدرت ایران را کاهش دهد در حالی که در حال حاضر جای پای ایران در منطقه بسیار محکم بوده و هیچ قدرتی نمی تواند خللی به آن وارد کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مسؤولان کشوری و حقوق دانان ایرانی نباید از کنار فاجعه انسانی منا و ظلمی که به ملت ما شده به آسانی عبور کنند.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی مسؤولان دستگاه دیپلماسی و دولت تدبیر و امید می بایست با توجه به فاجعه منا، چهره خبیث آل سعود را بیش از گذشته به دنیا معرفی کنند.

 

مراسم بزرگداشت و یادبود جانباختگان خراسان شمالی در فاجعه منا که از سوی آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، بعد از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با ذکر مصیبت، قرائت فاتحه، مداحی و همچنین سردادن شعارهای حاضران در محکومیت آل سعود همراه بود.

 

گفتنی است، صبح پنجشنبه دوم ماه جاری، همزمان با روز عید سعید قربان و برگزاری مناسک مربوط توسط حجاج در منطقه منا، به دلیل بی کفایتی رژیم آل سعود و مسؤولان برگزاری حج، حادثه مرگباری در رمی جمرات در منا رخ داد که در این حادثه چند هزار نفر از حجاج کشورهای دنیا از جمله حجاج ایرانی کشته و زخمی شدند.

 

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، 465 زائر در جریان مراسم رمی جمرات بر اثر فاجعه ای که بر اثر ضعف مدیریت و بی کفایتی مسوولان سعودی روی داد به لقاءالله پیوستند.

 

در موعد حج تمتع سال جاری از استان 918 هزار نفری خراسان شمالی نیز 620 زائر شامل 287 نفر مرد و 333 نفر زن عازم سفر معنوی حج شده بودند که 15 تن از آنها در فاجعه دردناک منا جان باختند./9314/202/ب1

ارسال نظرات