۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۹۳۲۹۳
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

ابعاد زندگی بشر در غدیر گنجانده شده است

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی رییس قوه قضائیه با بیان این که ابعاد زندگی بشر در غدیر گنجانده شده است، گفت: برای بهره برداری از این چشمه جاری باید حجاب ها و موانع جلوی راه آن برطرف کنیم.
حجت الاسلام کاظم صديقي امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، مشاور عالی رییس قوه قضاییه و امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز در جلسه استانی بنیاد غدیر لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: بنیاد غدیر با اخلاص و نورانیت شخصیتی همچون آیت الله خزعلی تأسیس شد.


وی یادآور شد: آیت‌الله خزعلی آیینه ولایت و اخلاص، فقیه، متکلم، مفسر، خطیب و مجاهد بود.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با ابراز امیدواری از این که بنیاد غدیر شجره طیبه باشد، افزود: جای شکر دارد که امروز یک مقام مسؤول فرهنگی داوطلب فعالیت در بنیاد غدیر لرستان شده و این پرچم را به دست گرفته است.


وی با تأکید بر لزوم تشکیل اتاق‌های فکر در رابطه با غدیر اظهار داشت: در این راستا ما باید اتاق فکر و یک جمع متفکری داشته باشیم.


امام جمعه موقت تهران افزود: حضور دانشگاه‌ها و رییس آموزش و پرورش در این عرصه ابتکار امام جمعه روشن‌بین و پرتلاش خرم‌آباد بوده است که نتیجه خوبی دارد.


وی نقش بنیاد بین‌المللی غدیر را به ‌روز کردن امیرالمؤمنین(ع) بیان کرد و یادآور شد: باید غدیر را موازن با کربلا پیش ببریم.


فرهیختگان ما در عرصه عزاداری محرم خط شکن و پرچم‌دار هستند
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این‌که امروز بوی کربلا در همه جای ایران نفوذ پیدا کرده است، گفت: فرهیختگان ما در این عرصه خط شکن و پرچم‌دار هستند.


وی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم علی(ع) برای ما همیشه سخن روز باشد باید ابعاد مختلف زندگی او، توصیه‌ها و سفارش‌ها، نحوه حکومت و نامه‌هایی که به سران و مسؤولان خودشان نوشته‌اند را باید در عرصه‌های گوناگون که امروز در نظام اسلامی داریم نشر دهیم.


امیرمؤمان الگوی همه دوران ها است
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این که قرآن محدود به زمان و مکان نیست و برای همه دوران ها است، افزود: امیرمؤنان(ع) قرآن ناطق و برای تمام زمان‌ها حرف جدید و الگو است.


وی با تأکید بر این که باید مواظب باشیم روزی چهره امام ما و پرچم دار غدیر تغییر نکند، گفت: باید مواظب باشیم که دشمنان نتوانند گفتمان امام و نهضت را تغییر دهند و فضایی که برای امیر‌مؤمنان(ع) به‌وجود آورده بودند، معاویه‌های زمان این کار را برای ما انجام دهند.


امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان این که علی(ع) را روزگار کهنه نمی‌کند و متعلق به همه زمان‌ها است، تصریح کرد: باید از ظرفیت امیرمؤمنان و از چشمه جوشان او در ابعاد مختلف زندگی برداشت کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که ابعاد زندگی بشر در غدیر گنجانده شده است، افزود: غدیر مجموعه ارزش‌های اسلامی و انسانی‌ است و این ارزش‌ها زیر پرچم حاکمیت رشد می‌کند.


وی غدیر را مسأله ای صد درصد عرفانی، اخلاقی، دینی و سیاسی و حکومتی بیان کرد و اظهار کرد: برای بهره برداری هر عنصری از این ظرفیت باید حجاب‌های جلوی این موجود، عنصر و خورشید را برطرف کنیم./9459/202/ب1

ارسال نظرات