۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۹۳۳۱۶
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس:

عکس‌العمل منفعلانه عربستان نمایشی از قدرت ولایت فقیه بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شیرازی با بیان این‌که برخی رخداد‌ها قدرت ولایت فقیه را به رخ دشمنان می‌کشد، گفت: عکس‌العمل منفعلانه عربستان نمایشی از قدرت ولایت فقیه بود.
نماينده ولي فقيه در سپاه قدس

حجت الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که برخی رخداد‌ها قدرت ولایت فقیه را به رخ دشمنان می کشد، اظهار داشت: برخی از مسؤولان ما در جریان فاجعه حج آن چنان که باید وارد نشدند.


وی افزود: برخی چنین تصور می‌کردند که اگر با اقتدار با کشور عربستان برخورد کنیم، احتمال آسیب دیدن حجاجی که هنوز در عربستان بودند، وجود داشت، اما شرایط روز به روز بدتر می‌شد و برخورد دولت عربستان با حجاج وضعیت مناسبی نداشت.


نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به وقایع حج امسال و کشته‌شدن حجاج در حادثه سقوط جرثقیل و فاجعه منا، اظهار داشت: شرایط به سمتی حرکت می‌کرد که امکان داشت فاجعه‌ سومی نیز چه عمد و چه شبه عمد رخ دهد.


وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع ارتشیان نوشهر، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این بیانات با تهدید عربستان و اعلام محکم که اگر این شرایط به این منوال پیش رود عکس‌العمل کشور ایران سخت و خشن خواهد بود، دولت عربستان عقب نشینی کرد.


حجت‌الاسلام شیرازی ادامه داد: این موضع مقام معظم رهبری و این هشدار ایشان حکام آل سعود را متوجه کرد که با یک کشور قدرتمند طرف هستند، عربستان بعد از این هشدار رهبر معظم انقلاب عقب‌نشینی کرد و بسیاری از مشکلات در همان روز حل شد و برخورد مأموران عربستان با حجاج ایرانی تغییر کرد.


وی با تأکید بر مواضع قاطعانه در برابر دشمنان میهن اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: این عکس العمل عربستان و اتفاقات قبل از آن، مطلب مهم‌تری را تببین می کند که اگر ما در برابر زورگویان از خود موضع انفعالی نشان دهیم دشمن جری‌تر و پرروتر خواهد شد.


نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به توافق هسته‌ای، تصریح کرد: در دوران مذاکرات هر زمان که مقام معظم رهبری موضع سخت و مقتدارنه‌ای می گرفتند، مذاکره کنندگان می‌گفتند؛ مواضع رهبری سبب می شد تا در برابر آن‌ها بر روی مواضع خود محکم بایستیم.


وی ادامه داد: در دوران بعد از توافق نیز ایستادگی مقام معظم رهبری بر روی مواضع انقلابی و ارزش‌های امام راحل و مسأله استکبارستیزی بسیاری از نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرد، مسؤولان باید از این اتفاقات درس بگیرند.


حجت الاسلام شیرازی بر ولایت‌مداری و حرکت پشت سر رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و بیان داشت: اگر پیرو تدابیر رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم نه کشور آسیب می‌بیند، نه مردم و نه مسؤولان آسیب خواهد دید، با این سیاست کشور بیمه و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد./854/302/ب2

ارسال نظرات