۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۹۳۷۹۹
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر:

خودشناسی اصل اولیه اخلاق است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: خودشناسی اصل اولیه اخلاق است و هر انسانی برای موفقیت در اخلاق، نیاز به ساختار محکمی دارد و آن خداشناسی و خود شناسی است.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام ‌جمعه بوشهر، صبح امروز در جلسه هفتگی مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر، با بیان حدیثی از امیرمؤمنان(ع) که می فرماید «هیچ حرکتی نمی توانید انجام دهید مگر آن که از قبل نسبت به آن شناخت داشته باشید»، گفت: خودشناسی اصل اولیه اخلاق است و هر انسانی برای موفقیت در اخلاق، نیاز به ساختار محکمی دارد و آن خداشناسی و خود شناسی است.

 

امام‌ جمعه بوشهر افزود: چهار اصل خودشناسی ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدیدهایی است که ممکن است انسان در آن دچار لغزش شود، بنابراین باید این چهار اصل را به خوبی بشناسیم.

 

وی افزود: بسیاری از کسانی که در صدر اسلام زحمت کشیدند در اثر خباثت درون، تمام زحمت های خود را هدر دادند؛ پس باید رذیلت های خود را بشناسید و به صورت آرام از درون خود خارج کنید.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تأکید حضور طلاب در کلاس های اخلاق، گفت: یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌ها حضور در کلاس اخلاق و بهره‌مندی از این کلاس ها است و می‌تواند یکی از بهترین نعمات در زندگی باشد که نصیب هر کسی نمی‌شود./846/203/ب2

ارسال نظرات