۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۹۴۲۹۳
نایب رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان قم:

هیأت‌های سراسر کشور در ارائه محتوا از قم الگوبرداری می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان قم جایگاه شهر مقدس قم را در نشر معارف اسلامی مهم توصیف کرد و گفت: مطالبی که از قم صادر می شود الگوی سراسر کشور قرار می گیرد از این رو باید مراقب بود تا مطالب خرافی و نادرست از قم شیوع پیدا نکند.
عباس حيدرزاده

به گزرش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس حیدرزاده نایب رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان قم عصر امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به پرونده های موجود از مداحان و شاعران قمی در این کانون گفت: تا کنون برای هزار نفر از مداحان پرونده ایجاد شده است.


وی اجرای برنامه های آموزشی و ساماندهی مداحان را از اهداف تشکیل کانون مداحان عنوان کرد و افزود: در این کانون سعی می شود تا به وضع معیشتی مداحان کمک شود البته متأسفانه در این زمینه بودجه ای در اختیار نداریم.


حیدرزاده با بیان این که سرکشی به مداحان بی بضاعت که عمری مداحی کردند ضروری است، اظهار داشت: امروزه بسیاری از مداحانی که بخش اعظم عمر خود را در راه نوکری سالارشهیدان مریض هستند و از کار افتاده اند که باید به آن ها توجه شود.


وی ادامه داد: تا کنون دو دوره از اردوهای آموزشی و زیارتی به مقصد مشهد مقدس برگزار شده که در هر دوره صد نفر شرکت داشته و نکات مورد نیاز در امر مداحی و شاعری به آن ها تذکر داده شد، متأسفانه مکان و امکانات لازم برای آموزش اعضا در اختیار کانون وجود ندارد این در حالی است که برگزاری اردوها و آموزش بسیار مهم است.


نایب رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان قم با بیان این که مداحان اهل بیت(ع) با قاطبه مردم سروکار دارند، اظهار داشت: میلیون ها نفر در ماه محرم در اختیار مداحان قرار دارند که این مداحان می تواند اثر گذاری بسیار بالایی داشته باشند.


وی جایگاه شهر مقدس قم را در نشر معارف اسلامی مهم توصیف و عنوان کرد: مطالبی که از قم صادر می شود الگوی سراسر کشور قرار می گیرد از این رو باید مراقب بود تا مطالب خرافی و نادرست از قم شیوع پیدا نکند.


حیدرزاده خاطرنشان کرد: 400 نفر از مادحین خواهر نیز عضو این کانون هستند، سعی داریم که جلوی انحراف و غلو گویی های برخی از مداحان گرفته شود اما متأسفانه ضمانت اجرایی نداریم./1323/پ202/ف

ارسال نظرات