۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۹۴۷۸۳
آیت الله شیستری:

حمایت های کمیته امداد کفاف زندگی نیازمندان را نمی‌کند/ کمک به نیازمندان متوجه خیران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به رکود اقتصادی و تورم، گفت: با وجود رکود اقتصادی و تورم کمک های سارمان بهزیستی و کمیته امداد کفاف زندگی نیازمندان را نمی کند، در حال حاضر دولت از وضعیت مالی مطلوبی برخوردار نیست و کمک به نیازمندان متوجه خیران است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در همایش گردهمایی خیرین استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: انسان ها یا برادران دینی هستند و یا هم نوعان ما هستند که بر گردن ما حق دارند.


وی با بیان این‌که باید به کار خیر مبادرت داشت و به نیاز هم نوعان و برادران دینی خود توجه داشت، افزود: در دین اسلام به رعایت حقوق مسلمانان و برادران دینی توجه ویژه شده است و در کنار توجه به برادران دینی برای رفع نیاز های هم نوعان نیز توصیه هایی بیان شده است.


عضو خبرگان رهبری با تأکید بر انفاق و کار خیر، تصریح کرد: انفاقی که قبل از مرگ صورت گیرد بسیار با فضیل تر از انفاقی است که بعد از مرگ صورت گیرد، مؤمنان باید کار خیر و انفاق را که آیات و روایات به آن بسیار توصیه کرده است پیشه خود قرار دهند.


وی با اشاره به ویژگی های انسان مؤمن، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام ویژگی هایی برای انسان مؤمن و اهل بهشت بر می شمارد که از آنها انفاق و دست گشاده است، مؤمن بشاش، دائم الذکر و اهل انفاق در راه خدا و کمک به برادران دینی و هم نوعان است.


امام جمعه تبریز پدیده تکدی گری حرفه‌ای را یک آسیب عنوان کرد و ابراز داشت: عده‌ای که حتی نیازمند نیستند دست به تکدی می زنند و به عنوان تکدی گری حرفه‌ای سرمایه های کلانی را برای خود به دست آورده اند، باید با این پدیده بخورد جدی شود.


وی با اشاره به رکود اقتصادی و تورم، اذعان داشت: با وجود رکود اقتصادی و تورم کمک های سارمان بهزیستی و کمیته امداد کفاف زندگی نیازمندان را نمی کند، در حال حاضر دولت از وضعیت مالی مطلوبی برخوردار نیست و کمک به نیازمندان متوجه خیران است.

 

آیت الله شبستری با اشاره به وضعیت معلولان، خاطرنشان کرد: معلولان به جهت ناتوانی نیازمند توجه پزشکان هستند، اگر به این قشر رسیدگی نشود دچار مشکلاتی خواهند شد، امیدواریم خیرین زیر سایه عنایات الهی به تعهدات خود بتوانند عامل باشند./854/202/ب2

ارسال نظرات