۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۹۵۱۸۴
حجت الاسلام والمسلمین صادقی رشاد:

روضه سیدالشهداء میراث ائمه است/ ترویج قمه زنی حاصل تفکر لندنی است

خبرگزاری رسا ـ تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) گفت: ریشه تمام کجی‌ها، قمه زنی‌ها و فتنه‌ها در مجالس عزاداری به انگلیس بر می‌گردد، در تاریخ 200 ساله نفوذ انگلیس هم ما شاهد هستیم که فرق مختلف با تفکر ضربه زدن به تشیع با هدایت انگلیس شکل می‌گرفتند.
حجت الاسلام والمسلمين رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر صادقی رشاد، تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) پیش از ظهر چهارشنبه 22 مهر در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه خان محمدیه تهران، گفت: آن‌چه در قیامت به‌‌کار انسان ‌می‌آید عزاداری برای امام حسین(ع) است.



وی افزود: بر اساس روایات مختلف که از جهان پس از مرگ شده است این‌گونه بیان شده که تنها موردی که برای انسان مورد محاسبه قرار می‌گیرد و باعث رهایی فرد می‌شود اقامه عزا برای امام سوم شیعیان است.



حجت الاسلام والمسلمین رشاد، در خصوص کیفیت اعمال، ابراز داشت: برخی از اعمال تکلیفی و فقهی هستند اما برخی دیگر باید با شرایط باطنی انجام شود تا عمل برای آن فرد محسوب شود.



تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) درباره اهمیت برپایی مجالس عزا و روضه، بیان داشت: روضه‌های امروزی میراث ائمه بزرگوار ما هستند، امام صادق(ع) نیز همیشه بر ترویج و احیای این سنت دینی تاکید داشتند.



استاد برجسته اخلاق استان تهران با توصیه به طلاب، تاکید کرد: طلاب جوان در کنار تمام وظایفی که بر گردن دارند باید به موضوع اقامه عزا و روضه اهتمام فراوان داشته باشند.



حجت الاسلام والمسلمین رشاد با آسیب شناسی مجالس روضه در کشور، تصریح کرد: متاسفانه در کشوری که سابقه علمیه حوزه‌های دینی آن از تمام کشورها بالاتر است امروز اتفاقاتی می‌افتد که دور از شأن مجالس عزای امام حسین(ع) است.



وی افزود: اگر در کشورهای شرقی مانند پاکستان و هند اتفاقات عجیب در مجالس عزا رخ دهد می‌توان آن‌ها را به پای ضعف علمای آن کشورها دانست اما جای تعجب است که این وقایع امروز در مرکز کشورهای اسلامی در حال وقوع است.



تولیت مدرسه امام رضا(ع) تاکید کرد: ریشه تمام کجی‌ها، قمه زنی‌ها و فتنه‌ها در مجالس عزاداری به انگلیس بر می‌گردد، در تاریخ 200 ساله نفوذ انگلیس ما شاهد هستیم که فرق مختلف با تفکر ضربه زدن به تشیع با هدایت انگلیس شکل می‌گرفتند.



استاد برجسته اخلاق استان تهران در خصوص راه‌های مقابله با فتنه‌های دشمنان، ابراز داشت: یکی از راه‌های مقابله با خصومت دشمنان روشن‌گری است و طلاب ما باید همیشه در این راه قدم بردارند.



حجت الاسلام والمسلمین رشاد در پایان، گفت: طلاب پایه‌های اول و دوم تلاش کنند تا در مجالس خانوادگی و اقوام خود حضور پررنگ داشته باشند و انتظارات از لباس طلبگی را مرتفع کنند.
/856/پ202/ش

ارسال نظرات