۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۹۵۴۸۲

دیدار رییس کمیته امداد امام خمینی با مراجع تقلید و مسؤولان عراقی

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با مراجع و مسؤولان عراقی دیدار و به تبادل نظر در زمینه یاری رسانی به نیازمندان این کشور پرداخت.
ديدار آيت الله حکيم با رييس کميته امداد امام خميني (ره)

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف، امروز با پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ایران و تعدادی از اعضای موسسه‎های خیریه عراق دیدار و گفت‎وگو کرد.


حضرت آیت الله حکیم در این دیدار کمک به نیازمندان و ناتوانان را بهتر از کمک‎های مالی به آنان دانست و گفت: موسسه‎های که در زمینه‎ کمک و یاری رسانی به نیازمندان فعالیت می‎کنند باید کمک‎های خود را به صورت هدفمند و با رویکرد عملی ارائه کنند.


رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)در این دیدارها، ضمن معرفی تشکیلات این کمیته، گزارشی جامع از عملکرد این نهاد در ایران و عراق به حضرت آیت الله حکیم ارائه کرد.


فتاح پس از این دیدار با حضرت آیت الله بشیر نجفی دیدار و گفت‎وگو کرد.


آیت الله بشیر نجفی خواستار همکاری بیشتر کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه های اشتغال، مهارت آموزی و توسعه مشارکت های مردمی در نجف شد.


وی برای استفاده از ظرفیت های موجود در عراق در جهت نهادینه کردن فرهنگ انفاق و کمک به نیازمندان اعلام آمادگی کرد.


رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه سفر خود به عراق با وزیر ورزش عراق، سید عمار حکیم رییس مجلس اعلا و تنی چند از مسؤولان عراقی دیدار و گفت وگو کرد .


فتاح در جلسه با عمار حکیم نیز گزارشی جامع از عملکرد و دستاوردهای کمیته امداد ارائه کرد.


در پایان این دیدار مقرر شد بین کمیته امداد و موسسه خیریه یتیم که زیر نظر آیت الله حکیم فعالیت دارد، یک تفاهم نامه همکاری امضا شود.


دیدار و گفت‎وگو با استاندار نجف اشرف، از دیگر برنامه های فتاح در این شهر بود که طرف عراقی با پیشنهاد توسعه صندوق های صدقات در معابر و اماکن و نصب صندوق هایی در ادارات و سازمان ها موافقت کرد و قرار شد استانداری نجف در این زمینه با ادارات این شهر مکاتبه کند.


اجرای طرح اکرام ایتام نجف از سوی ادارات دولتی هم با موافقت استاندار نجف روبه رو شد.


در پایان سفر پرویز فتاح به عراق که به دعوت وزیر ورزش و جوانان این کشور صورت گرفت یک تفاهم نامه همکاری در خصوص برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاغل خانگی بین طرفین به امضا رسید./994/ب902/د

ارسال نظرات