۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۲۹۵۵۸۷
با حضور جمعی از خواهران مبلغه:

مجمع مبلغان مدرسه علمیه معصومیه خواهران شهرضا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه معصومیه شهرضا گفت: رسالت اصلی طلاب و مبلغان مذهبی در ایام محرم، تبدیل شور حسینی به شعور حسینی و افزایش درک عمومی جامعه از قیام عاشورا است.
واقعه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اکرم السادات قریشی مدیر مدرسه علمیه معصومیه شهرضا، امشب در مجمع خواهران مبلغه این شهرستان، که در مدرسه علمیه معصومیه شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: اخلاق مداری و رعایت اخلاق اسلامی در تعلیم و تبلیغ یکی از مهم ترین ارکان تبلیغ معارف دینی است.

 

 

وی در ادامه افزود: مبلغان مذهبی باید تمامی جوانب تبلیغ در امور دینی را رعایت کنند که از جمله مهم ترین آن ها، اشراف به موضوع مورد بحث و توجه به ظرفیت مخاطبان در پذیرش مطالب بیان شده است.

 

 

قریشی تأکید کرد: مبلغان مذهبی نباید تنها به امور ظاهری از جمله معانی و بیان و تسلط لفظی توجه کنند، مبلغان متبحر علاوه بر این مسائل، به دقت در نحوه پوشش و انتخاب رنگ های اسلامی متناسب با مجالس وعظ در لباس های خود، می توانند علاوه بر جذب مخاطبان، اثر بیشتری بر آن ها بگذارند.

 

 

وی وقت شناسی را از جمله ویژگی های اخلاقی مهم مبلغان و روحانیان در حضور در مجالس برشمرد و گفت: واعظان مروج اخلاق اسلامی و آداب دینی هستند، بنابراین باید حرف عمل آن ها هماهنگ باشد تا مردم در کنار سخنانی که می شوند، یک الگوی عملی موفق را نیز مشاهده کنند.

 

 

مدیر مدرسه علمیه معصومیه شهرضا، اخلاص در عمل و عدم توجه به مادیات در سخنرانی را از جمله دیگر امور مهم در امر تبلیغ برشمرد و افزود: ابلاغ معارف الهی وظیفه ای است که یک مبلغ دینی پذیرفته است، و از این نظر نباید ارزش کار خود را با هیچ یک از مادیات مقایسه و برابر بداند؛ رسالت تبلیغ وظیفه ای بر عهده انبیاء و پس از آن ها بندگان برگزیده خداوند است.

 

 

قریشی تکیه بر اصول تربیتی قرآنی را از جمله اسرار موفقیت مبلغان در ترویج معارف دینی دانست و تصریح کرد: استفاده از شیوه های قرآنی القای معانی مانند تمثیل، تشبیه و تلقین و فهم دقیق روایات، از جمله این امور است.

 

 

وی استفاده از روشهای روانشناسی در القای مفاهیم را از جمله نیازهای تخصصی مبلغان در امر تبلیغ برشمرد و عنوان کرد: بیان مباحث اعتقادی به گونه جذاب از بزرگترین وظایف مبلغین می باشد، زیرا دشمن اعتقادات جوانان را نشانه گرفته و این در حالی است که اگر مبانی اعتقادی جوانان بر اصول صحیح استوار شود، تهاجمات فرهنگی نیز در مقابل آن ها بی تأثیر است.

 

مدیر حوزه علمیه معصومیه شهرضا در پایان، گفت: رسالت اصلی طلاب و مبلغان مذهبی در ایام محرم، تبدیل شور حسینی به شعور حسینی و افزایش درک عمومی جامعه از قیام عاشورا است./868/202/ب3

ارسال نظرات