۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۲۹۵۶۱۳
حجت الاسلام پناهیان:

قدرت روحی عقل را به کمال می‌رساند

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر و محقق دینی گفت: انسان فاقد قدرت دارای روحیه ضعیفی است و انسان ضعیف از عقل خود به خوبی استفاده نمی‌کند و مدام ضعفش را توجیه می‌کند.
پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، صبح امروز 24 مهر مصادف با روز دوم محرم در حسینیه آیت الله حق‌شناس تهران با بیان اینکه نیت قلبی به انسان قدرت می‌دهد خاطرنشان کرد: آیت الله شاه آبادی همیشه این نکته را بیان می‌کردند که قدرت درون آدمی مافوق خیالش است.

 

وی افزود: دلیل آمدن امام علی (ع) استخراج گنجیه‌های پنهان آدمی است.

 

این محقق و پژوهشگر دینی در بیان اوصاف شخص ضعیف گفت: انسان فاقد قدرت دارای روحیه ضعیفی است و انسان ضعیف از عقل خود به خوبی استفاده نمی‌کند و مدام ضعفش را توجیه می‌کند.

 

این محقق و پژوهشگر دینی ابراز داشت: تقبیح غضب صرفا به خاطر از بین بردن آبرو نیست بلکه انسان را هر روز ضعیف‌تر می‌کند.

 

وی اظهار داشت: اساتید اخلاق باید قدرت روحی انسان‌ها را افزایش دهند.

 

حجت الاسلام پناهیان یادآور شد: قدرت روحی مومن از یقینش سرچشمه می‎‌گیرد و یقین را خود انسان می‌سازد و راه رسیدن به یقین با صرف کردن عمر به معاد و قیامت حاصل می‌شود.

 

این محقق و پژوهشگر دینی بابیان اینکه انسان با قدرت روحی به یقین می‌رسد بیان داشت: انسان زمانی به قدرت روحی دست پیدا می‌کند که عبادت را برای خداوند انجام داده باشد اگر در عبادات به قدرت نرسید برای خدا عبادت نکرده است درنتیجه به یقین هم نخواهد رسید.

 

وی بیان داشت: انسان باید از قدرت قلب لذت ببرد زیرا در روایت می‌فرماید ریشه و پایه عقل، قدرت و ثمره آن سرور است.

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به کلام امام علی(ع) که می‌فرمایند قوی‌ترین انسان‌ها کیست که با عظمت نفسش را مهار کند ابراز داشت: انسان با مسخره کردن، خندیدن به دیگران و غیبت به قدرت روحی نمی‌رسد.

 

این محقق و پژوهشگر دینی در پایان اظهار داشت: انسان قوی و بااخلاق هم به موقع سخن می‌گوید و هم بر نفسش سلطنت می‌کند؛ در مقابل بر انسان ضعیف، شیطان سلطنت می‌کند./9668/202/ب1

ارسال نظرات