۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۲۹۵۷۵۳
استاد حوزه علمیه:

ضعف ایمان دلیل انحراف از صراط مستقیم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به موضوع بی ایمانی بیان داشت: بی ایمانی افراد آن‌ها را عاقبت به جایی می‌کشد که از راه الهی خارج شوند.
حجت الاسلام علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد‌باقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین، شامگاه جمعه 24 مهر و در شب سوم ماه محرم در مسجد امیر(ع) تهران، گفت: در قرآن برای مومنین اوصافی مطرح شده است، 35 وظیفه متکلفین به ایمان بر گردن دارند که باید آن‌ها را انجام دهند.

وی افزود: ایمان به رسول خدا، ایمان به آخرت از جمله وظایف اصلی است که باید هر مسلمانی به آن معتقد باشد.

این استاد اخلاق بیان داشت: اهل ایمان، اهل جهاد، مال و جان خود هستند و به قرآن و کتب آسمانی پیشین هم اعتقاد کامل دارند، همانا اهل ایمان اعتقاد به آخرت و اقامه نماز را همواره به خود دارند و به‌سوی خدا حرکت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که در قرآن کریم برای اهل ایمان تکلیف معین شده است، ابراز داشت: در سیاست‌گذاری زندگی به مسلمانان گفته شده است که نسبت به ظالمین همواره آمادگی خود را حفظ کنند و نسبت به مومنین مهربان و یاور همدیگر باشند.

رییس بنیاد فارِس المومنین با اشاره به اهمیت ایمان به خدا، ابراز داشت: زندگی مومنینی که به‌سوی خدا می‌روند کمال طلبگی خواهد داشت و نهایت مقصودشان قرب الهی خواهد بود.

حجت الاسلام علوی تهرانی، ادامه داد: زندگی افرادی که دنیا و مادیات آن در اولویت قرار داشته است هرگز به کمال الهی ختم نشده است و زندگی آنان بر مبنای غریزه پیش رفته است.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از این سخنرانی به گرفتاری‌های زندگی اشاره کرد و بیان داشت: اگر مشکلات و مصائب زندگی را چیزی جز خیر و مصلحت خداوند نبینیم همانا به مقام یقین رسیده‌ایم و ستون اول تشکیل دهنده ایمان، قطعا یقین است.

وی در مورد یقین اظهار داشت: کسانی که در وادی ایمان خواهان پیشرفت هستند همواره باید در قلب و جان خود به ایمان، یقین داشته باشند و به‌واسطه یقین بتوانند به ایمان برسند.


رییس بنیاد فارِس المومنین در پایان با اشاره به واقعه عاشورا، تاکید کرد: حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا و در برابر نظام کفر یزید، بیان داشت: «من هیچ چیز جز زیبایی در واقعه کربلا ندیدم»، این سخن به این معنا است که فردی که ایمانش به یقین رسیده باشد می‌تواند چنین برخوردی با واقعه سهمگین و جانگداز کربلا داشته باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم حجت الاسلام علوی تهرانی و مادحین اهل بیت به ذکر مصیبت و روضه خوانی پرداختند./856/پ203/ب

ارسال نظرات