۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۹۵۸۹۳

فرانسه خواستار اعزام ناظران بین المللی به مسجد الاقصی شد

خبرگزاری رسا ـ فرانسه با ارائه طرحی به شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار اعزام ناظران مستقل بین المللی به مسجد الاقصی برای پیگیری هر گونه قانون شکنی و اقدام تجاوزکارانه در این مکان مقدس شد.
تعرضان صهيونيست ها به مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری امارات 24 به نقل از روزنامه فرانسوی لوفیگارو نوشت: فرانسه شامگاه روز گذشته (جمعه)، طرحی مبنی بر اعزام هیات ناظران بین المللی به مسجد الاقصی را به طور رسمی به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه داد.


بر اساس این گزارش، انتظار می رود شورای امنیت این طرح را مورد بررسی قرار دهد.


این در حالی است که نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به سرعت با اجرای این طرح مخالفت کرده است.


روزنامه لوفیگارو به نقل از منابع نزدیک به وزارت خارجه فرانسه نوشت: هدف این طرح، اعزام ناظران مستقل بین المللی به مسجد الاقصی برای رصد و پیگیری هرگونه قانون شکنی و اقدام تجاوزکارانه در این مکان است.


در ادامه این مطلب آمده است: فرانسه در حالی اقدام به ارائه این طرح کرده است که رژیم صهیونیستی تاکید کرده با هر گونه پیشنهادی از این دست، به هر شکل ممکن مخالفت خواهد کرد.


سرزمین های اشغالی طی هفته های اخیر به دلیل هتک حرمت مسجدالاقصی و اجرای توطئه تقسیم زمانی و مکانی از سوی صهیونیست ها، صحنه درگیری های شدید میان فلسطینی ها با نیروهای امنیتی و نظامیان رژیم صهیونیستی و همچنین برخی شهرک نشینان صهیونیست بوده و این مساله سبب وحشت صهیونیستها شده است.


دور تازه قیام فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی معروف به انتفاضه سوم از سوم اکتبر (11 مهر) آغاز شده است.


بنا به گزارش نهادهای رسمی فلسطین، از اول اکتبر جاری تاکنون بر اثر مقابله نظامیان صهیونیست با این اعتراض ها، دستکم 39 فلسطینی شهید و بیش از یک هزار و 300نفر زخمی شده اند./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات