۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۹۵۹۰۴

حمایت کشورهای آفریقایی و اروپایی از ملت فلسطین

خبرگزاری رسا ـ روز جمعه ده‎ها نفر از مردم کشورهای مصر، تونس و آلمان در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین تظاهرات کردند.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ده ها نفر از شهروندان مصری دیروز جمعه به منظور اعلام همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت تجاوزات بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و قدس شریف، در مقابل سفارت فلسطین در قاهره تجمع کردند.


 
خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد: تجمع کنندگان ضمن در دست گرفتن پرچم های فلسطین و تصاویر شهدا و اسرای فلسطینی، پرچم رژیم اشغالگر قدس را به آتش کشیدند و در نهایت با مداخله نیروهای امنیتی متفرق شدند.


 
یکی از مسؤولان برگزاری این تجمع خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی پس از به آتش کشیده شدن پرچم رژیم صهیونیستی مانع از ادامه تجمع همبستگی با ملت فلسطین شدند و تجمع کنندگان را متفرق کردند.


 
این فعال مصری همچنین از برگزاری تجمع در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره خبر داد و گفت: قرار است کمیته ای حقوقی برای تداوم مبارزات قانونی برای بازپس‌گیری حقوق و سرزمین فلسطینیان تشکیل شود.


 
تونس

 

پایتخت تونس نیز دیروز صحنه برگزاری تظاهرات در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از قیام ملت فلسطین بود.


 
ده ها نفر از فعالان سیاسی و مدنی در تونس با تجمع در مقابل سفارت فلسطین در تونس حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کردند.


 
شرکت کنندگان در این تجمع، از حکومت های عربی و سازمان های غیردولتی خواستند از ملت فلسطین و انتفاضه آن حمایت کنند.


 
آلمان

 

جمعیت فلسطینیان مقیم آلمان نیز با همکاری برخی مؤسسات و نهادهای فلسطینی، روز گذشته تظاهرات  گسترده ای را به منظور اعلام همبستگی با قدس و محکومیت تجاوزات و جنایت های شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین برگزار کردند.


 
 روز گذشته شمار زیادی از مردم شهر ترییر آلمان به منظور اعلام همبستگی با ملت فلسطین، در تجمعی خواستار اقدام فوری کشورهای اروپایی برای توقف تجاوزات صهیونیست ها علیه ملت فلسطین شدند.


 
همچنین در شهر هامبورگ در شمال آلمان نیز جمعیت فلسطینیان مقیم آلمان راهپیمایی گسترده ای را در حمایت از ملت فلسطین برگزار کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی ضمن تمجید از ثبات و پایداری فلسطینیان و محکومیت جنایات صهیونیست ها، خواستار توقف هرچه سریع تر جنایت های "اسرائیل" و محاکمه سران آن در دادگاه های بین المللی شدند.


 
 امروز شنبه هم قرار است در دیگر شهرهای آلمان از جمله اشتوتگارت، آخن، اسن، مونیخ و ... تظاهرات هایی در حمایت از ملت فلسطین برگزار شود. تمامی این تظاهرات ها و تجمع ها به همت جمعیت فلسطینیان مقیم آلمان و با همکاری چندین مؤسسه و اتحادیه دیگر برگزار می شود./982/ب103/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات