۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۹۵۹۴۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مبارزه پایدار با مواد مخدر در گرو شناسایی و مقابله با ریشه‌های اعتیاد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این‌که مبارزه اصولی و پایدار با مواد مخدر در گرو شناسایی و مقابله با ریشه‌ها و عوامل اصلی اعتیاد است، گفت: این موضوع یکی از ضعف‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال‌های گذشته بوده است.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، بر افزایش آگاهی های عمومی با هدف پیشگیری از جرائم حوزه مواد مخدر و اعتیاد تأکید کرد.

 

وی با اشاره به لزوم شناسایی ریشه ها و عوامل اصلی گرایش به مواد مخدر، اضافه کرد: برای مبارزه اصولی و پایدار با موضوع مواد مخدر بایستی ابتدا به سمت ریشه ها و عوامل اصلی آن هجوم برد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این‌که پیشگیری در امر مبارزه با مواد مخدر از بحث درمان آن مهم تر است، خاطرنشان کرد: در این زمینه ضرورت دارد تا با شناسایی سرشاخه ها و ریشه کن کردن آنها، جامعه را از این آفت فراگیر پاک کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه مبارزه اصولی و پایدار با مواد مخدر در گرو شناسایی و مقابله با ریشه ها و عوامل اصلی اعتیاد است، تصریح کرد: این موضوع یکی از ضعف های حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال های گذشته بوده است.

 

وی در ادامه با تأکید بر استفاده بیشتر از توان و ظرفیت روحانیت در راستای مبارزه با مواد مخدر و ریشه کنی اعتیاد، افزود: نقش روحانیان در مبارزه با مواد مخدر بسیار ویژه است چرا که به سبب جایگاه مذهبی و مقبولیت عمومی می توانند افزون بر آگاهی بخشی به جامعه به ویژه جوانان، آنها را از گام نهادن در این مسیر خانمان سوز بازدارند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: روحانیان و مبلغان بایستی در فرصت های تبلیغی از جمله ماه رمضان، ماه محرم، ایام فاطمیه و سایر مناسبت ها سعی کنند موضوع مواد مخدر و آسیب ها و مضرات آن را به نحوی در سخنرانی های خود وارد کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: روحانیان در تمامی سخنرانی های خود بایستی به مفاسد اجتماعی موجود گریزی زده و بیماری های جامعه را برای مردم تشریح کنند که از جمله این بیماری های واگیر، بلای خانمان سوز و خانمان برانداز اعتیاد است که امروزه گریبان خیل کثیری از افراد و خانواده ها را گرفته است.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه اکنون مواد مخدر و اعتیاد زندگی مردم را تحت الشعاع قرار داده و تهدیدی بسیار جدی به شمار می رود، افزود: در این زمینه بایستی همه دستگاه ها و نهادها، خانواده ها و رسانه ها توجه ویژه ای داشته و برای مبارزه با آن وارد میدان شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: روحانیان و ائمه جمعه و جماعات نیز باید وارد این حوزه شده و با انجام سخنرانی در منابر مجالس و محافل مردم را نسبت به خطرات مواد مخدر آگاه کنند.

 

گفتنی است، در این نشست سایر اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی نیز راهکارها و نقطه نظرات دستگاه متبوع خود را در زمینه مبارزه با مواد مخدر مطرح کرده و به بحث گذاشتند./9314/202/ب2

ارسال نظرات