۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۲۹۵۹۶۳

برگزاری محافل بیرق سرخ در حرم حضرت فاطمه معصومه

خبرگزاری رسا ـ محافل عزاداری نوجوانان تحت عنوان بیرق سرخ همه روزه عصرها در شبستان نجمه خاتون برگزار می شود.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محافل عزاداری نوجوانان تحت عنوان بیرق سرخ همه روزه در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود؛ این مراسم عصرها از ساعت 16 در شبستان آغاز شده و تا نیم ساعت قبل از اذان ادامه دارد.

 

همچنین این مراسم با یک ساعت تأخیر همه روزه از شبکه دو سیما پخش شده و سخنرانی این مراسم را حجت الاسلام محمد علی اخوان بر عهده دارد.

 

در این محافل فلسفه عاشورا، ریشه‌های آن، وظایف نوجوانان عاشورایی توسط سخنرانان مذهبی برای نوجوانان توضیح داده شده و پس از انجام مراسم مداحی، برنامه سفره های قرآن با هدف تبیین مفاهیم عاشورا در زندگی امروز برای نوجوانان اجرا می شود.

 

حضور در این محافل برای عموم نوجوانان آزاده بوده و نوجوانان با حضور در شبستان نجمه خاتون می‌توانند همه روزه در این مراسم نورانی شرکت کنند.

 

اضافه بر این در کنار این مراسم برای خردسالان هم در قالب نمایش عروسکی و داستان‌های مختلف فلسفه عاشورا تبیین شده و کودکان ضمن نقاشی با واقعه عاشورا آشنا می شوند.

 

لازم به ذکر است، ویژه دختران نوجوان هم مراسم عزاداری امام حسین(ع) همه روز در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود./968/پ202/ف

ارسال نظرات