۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۹۶۱۱۹
آیت الله مهمان نواز:

مسلمانان خاطره تلخ مصیبت منا را فراموش نمی کنند/ آل سعود پاسخ‌گو باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: امت اسلام خاطره تلخ مصیبت منا و کشته شدن چند هزار زائر بیت الله الحرام را فراموش نکرده و این ننگ ابدی دامن آل سعود را خواهد گرفت.
آيت الله مهمان نواز - ديدار با مديران حج و زيارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار مدیران و عوامل حج این استان که بعد از بازگشت تمامی کاروان های اعزامی حج تمتع خراسان شمالی صورت گرفت، با اشاره به فاجعه منا و کشته و زخمی شدن چند هزار زائر بیت الله الحرام در این حادثه، اظهار کرد: امسال آل سعود با کشتار حجاج مسلمان، محرم دیگری را برای امت اسلام به وجود آورد.

 

وی با بیان اینکه فاجعه منا واقعا جان سوز و تألم برانگیز است، افزود: کشته و زخمی شدن چند هزار زائر در حرم امن الهی برای همه مسلمانان سخت بود اما این مصیبت به ویژه برای خانواده های داغدار و عوامل و متولیان حج که در صحنه حضور داشتند و آن فاجعه را از نزدیک دیدند، سخت تر و غم انگیزتر است.

 

آیت الله مهمان نواز با بیان اینکه صحنه هایی که عوامل حج از این فاجعه نقل می کنند بسیار دلخراش است، خاطرنشان کرد: از خداوند می خواهیم تمام کسانی که زمینه این مصیبت بزرگ و جانسوز را به وجود آورند لعنت کرده و عذاب ابدی خود را بر آنها نازل کند.

 

وی اضافه کرد: حجاج در منا عازم رمی جمرات بودند و با لبان تشنه همانند یاران امام حسین(ع) در صحرای کربلا به شهادت رسیدند به همین دلیل نیز نزد باری تعالی جایگاه بسیار رفیعی دارند اما با وجود این نمی توان از گناه و قصور آل سعود گذشت.

 

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: آل سعود یا با سهل انگاری و بی کفایتی در مدیریت حج و یا عامدانه این فاجعه را به وجود آورد و می بایست پاسخگوی ملت های مسلمان باشد.

 

وی افزود: امت اسلام خاطره تلخ مصیبت منا و کشته و زخمی شدن چند هزار زائر بیت الله الحرام را فراموش نکرده و این ننگ ابدی دامن آل سعود را خواهد گرفت.

 

گفتنی است، در این دیدار محمدباقر قاصری، سرپرست مدیریت حج و زیارت استان خراسان شمالی نیز با اشاره به بازگشت تمامی کاروان های حج تمتع استان از عربستان، گزارشی از روند انجام امور و فعالیت های صورت گرفته ارائه داد.

 

شایان ذکر است، در موعد حج تمتع سال جاری از استان 918 هزار نفری خراسان شمالی 620 زائر شامل 287 نفر مرد و 333 نفر زن در قالب شش کاروان عازم سفر معنوی حج شده بودند که 15 تن از آنها در فاجعه دردناک منا جان باختند و با وجود انتقال پیکر 13 تن از زائران جانباخته به استان، هنوز پیکر دو تن از آنها به کشور منتقل نشده است.

 

صبح پنجشنبه دوم ماه جاری، همزمان با روز عید سعید قربان و برگزاری مناسک مربوط توسط حجاج در منطقه منا، به دلیل بی کفایتی رژیم آل سعود و مسؤولان برگزاری حج، حادثه مرگباری در رمی جمرات در منا رخ داد که در این حادثه چند هزار نفر از حجاج کشورهای دنیا از جمله حجاج ایرانی کشته و زخمی شدند./9314/202/ب1

ارسال نظرات