۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۲۹۶۲۶۱
استاد حوزه علمیه:

عبادت آسان خلاف دین‌داری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به موضوع ذکر، گفت: عبادت از نظر برخی از افراد این است که با یک ذکر وارد بهشت شویم، متاسفانه یک دیدگاه غلط در جامعه وجود دارد که همگی دنبال عبادت آسان هستیم.
حجت الاسلام والمسلمين علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد‌باقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین، شامگاه یک‌شنبه 26 مهر و در شب پنجم ماه محرم در مسجد امیر(ع) تهران، گفت: روز اولی که پیامبر(ص) رسالت خود را علنی کرد به روز «یوم الدار» معروف است، در آن‌روز رسول خدا(ص) گفت؛ هیچ‌کس به اندازه من خیرخواه شما نیست، پس شما را دعوت می‌کنم به خوبی و شناخت خدا.



وی افزود: پیامبر(ص) گفت هرکس رسالت من را بپذیرد جانشین من خواهد بود، تنها کسی که در میان آن همه بزرگ و افراد مسن رسالت رسول خدا(ص) را پذیرفت حضرت علی(ع) بود، زیرا ایشان در خصوص جایگاه والای پیامبر خدا یقین ذاتی داشت.


 
استاد اخلاق، با بیان مطلبی در خصوص راه‌های رسیدن به یقین، ابراز داشت: باید چهار کار مهم در راه رسیدن به یقین انجام دهیم، اول این‌که به‌سمت اعمال شایسته برویم، دوم ترک مکروهات و محرمات را در دستور کار زندگی خود قرار دهیم، در مرتبه سوم به سمت فضایل اخلاقی برویم و از رذایل دور شویم، سرآخر این‌که در زندگی ترک شبهات و تمایلات نفسانی را پیش بگیریم.



استاد حوزه علمیه با بیان مطلبی در خصوص عبادت، گفت: عبادت از نظر برخی از افراد این است که با یک ذکر وارد بهشت شویم، متاسفانه یک دیدگاه غلط در جامعه وجود دارد که همگی دنبال عبادت آسان هستیم.



حجت الاسلام علوی تهرانی، ادامه داد: حضرت علی(ع) آن‌قدر شخصیت والایی دارد که کسی نمی‌تواند به او برسد، زیرا ایشان در تمام زندگی سادگی مطق را مدنظر قرار داد در حالی‌که می‌توانست از تمام مواهب دنیا استفاده کند.



رییس بنیاد فارِس المومنین در رابطه ترک گناه، بیان داشت: باید برای ترک گناه ریاضت کشید، همان‌طور که باید برای یادگیری هرکاری ابتدا سختی کشید، در راه ترک گناه هم این‌گونه است که ابتدا انسان مقاومت می‌کند و حتی برای خواندن نماز یومیه نیز دچار مشکل می‌شود.



حجت الاسلام علوی تهرانی، در خصوص اهمیت یقین، ابراز داشت: اگر یقین واقعی را پیدا کنیم به تمام مراتب می‌رسیم، زیرا اگر یقین باشد انسان به صبر می‌رسد و در برابر خدا راضی و تسلیم می‌شود و در نهایت خود را به سعادت الهی می‌رساند.



استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از این سخنرانی به موارد یقین، اشاره کرد و گفت: در شش امر باید یقین داشت، مرتبه اول این است که به حقانیت خدا اعتقاد داشته باشیم و به آن ایمان بیاوریم، دوم این‌که باید قبول کنیم مرگ حق است.



وی ادامه داد: سومین امری که در راه یقین مهم است، باید قیامت را حق بدانیم و به آن باور کامل داشته باشیم، مورد چهارم نیز این است که باید باور داشت که بهشت وجود دارد و مشتاقانه اعمالی را انجام دهیم تا به آن برسیم.


رییس بنیاد فارِس المومنین درباره بهشت، گفت: بهشت را اعمال فرد می‌سازد، باید در جوانی تمام تلاش خود را انجام دهیم تا سرآخر وارد بهشت شویم.



حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان، بیان داشت: مورد پنجم در خصوص یقین این است که جهنم را کاملا باور کنیم، مورد آخر نیز به این نکته استوار است که حساب و کتاب نهایی را باور داشته باشیم، بر همین اساس نیز باید خودمان همواره زندگی خود را مورد محاسبه قرار دهدیم./856/202/ب1

ارسال نظرات