۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۲۹۶۴۹۰
استاد حوزه علمیه:

بی محتوا کردن عزاداری ها مهم ترین هدف دشمن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این که هیأت های عزاداری باید از ورود هر گونه بدعت و خرافه پرهیز کنند، گفت: بی محتوا کردن عزاداری حسینی مهم ترین هدف دشمن است.
نهضت حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ملا کریمی، استاد حوزه علمیه مازندران عصر امروز در مراسم در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ساری، گفت: اساس دین ما حب اهل بیت(ع) است و معرفت و شناخت اهل بیت(ع) و بررسی جایگاه آنان و اطاعت از آنان، سه چیز لازم برای ابراز محبت به اهل بیت(ع)است.

 

حجت الاسلام ملا کریمی افزود: قیام امام حسین(ع) بر گرفته از ارزش هایی مانند جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و همه خوبی ها و پاکی هاست که هر آزاده ای می تواند از آن الگو سازی کند.

 

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ حسینی و عاشورایی در جامعه نسل جوان ابراز داشت: ثروت غنی فرهنگی یعنی وقایعه عاشورا برای همه نسل ها الگویی فرهنگی و همیشگی است، باید از آن به نحو شایسته بهره برد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به حضور اشخاص مختلف در تیپ و ظاهر گوناگون در مراسم عزاداری محرم گفت: عظمت عزاداری امام حسین(ع) به اصالت آن و ریشه داشتن در باورهای عمیق دینی مردم دارد.

 

حجت الاسلام ملاکریمی بر لزوم الگو گرفتن از آموزه‏های نهضت حسینی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی جامعه تاکید کرد و ابراز داشت: بر سر سفره اهل بیت(ع) نشستن شکم سیرکردن هم اگر باشد، ما باید تلاش کنیم تا تأثیر فرهنگی داشته باشد.

 

دادستان شهرستان میاندرود با اشاره براین که اساس دین ما حب اهل بیت است، اظهارداشت: معرفت و شناخت اهل بیت(ع) و بررسی جایگاه آنان، عشق ورزیدن، محبت و اطاعت از آنان سه چیز لازم برای ابراز محبت به اهل بیت(ع) است.

 

وی با تاکید بر این که دوستدار اهل بیت بودن، به طمع دنیا نیست، اظهار داشت: محبت اهل بیت(ع) با شناخت آغاز و با اطاعت ادامه دارد و اگر مدعی محبت اهل بیت(ع) هستیم عمل به دستورات آنان نخستین لازمه ابراز محبت است.

 

حجت الاسلام ملاکریمی اضافه کرد: لازمه محبت اهل بیت(ع) اطاعت از آنان است، اما می‌بینیم گاهی در جامعه خودمان هم کسانی ادعای محبت ایشان را می‌کنند اما دستشان را به سوی دشمنان اهل بیت دراز می‌کنند یا با گناه خلاف این مسیر حرکت می‌کنند.

 

وی با بیان این که مبارزه با تحریفات ماه محرم کار دامنه‌داری است که باید به صورت فراگیر انجام شود، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر با وجود گسترش شئوناتی مخالف با اصل این حادثه میزان ایجاد مانع با این تحریف‌ها نیز افزایش یافته است.

 

حجت الاسلام ملاکریمی با اشاره به این که معضل ورود خرافات به مداحی هر روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند که باید این امر ساماندهی شود، تصریح کرد: باید ارزش اهل‌ بیت(ع) را به درستی به مردم بیان کنیم.

 

وی با بیان این که عزاداری برای ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع) تنها گریه کردن و سینه زدن نیست، گفت: عزاداری برای ائمه اطهار(ع) ریشه در اصل امامت دارد و شعار شیعه و امامت است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، عزاداری واقعی را در احیا امامت دانست و تصریح کرد: تنها نباید به عزاداری ظاهری اکتفا کنیم و این عزاداری ها برای ائمه اطهار باید با تبیین صحیح امامت و ولایت رمدم مردم ادامه داشته باشد.

 

دادستان میاندرود، نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی را در جامعه یک ضرورت انکار ناپذیر دانست و خاطر نشان کرد: هر قدر هم برای تببین صحیح فرهنگ عاشورا و نهادینه کردن آن در سطوح مختلف جامعه سرمایه گذاری کنیم کم است.

 

وی همچنین به نقش مبلغان در تبلیغ و تبیین صحیح فرهنگ عاشورا اشاره کرد و افزود: روحانیت باید با تبیین صحیح قیام عاشورا، این فرهنگ اصیل را بیش از پیش در جامعه اسلامی ما نهادینه کند./950/202/ب1

ارسال نظرات