۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۹۶۵۰۲
به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان؛

برپایی نمایشگاه کتاب‌ و نرم افزار «نوای نینوا» در بیرجند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان؛ امام حسین علیه السلام، نمایشگاه کتاب ‌های چاپی و نرم افزار با عنوان «نوای نینوا» در کتابخانه امام رضا علیه السلام در شهر بیرجند دایر شد.
نمايشگاه کتاب در بيرجند

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مسؤول کتابخانه امام رضا علیه السلام بیرجند اظهار کرد: نمایشگاه «نوای نینوا» از 26 مهر ماه تا 5 آبان ماه 1394 در این کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی پذیرای علاقه مندان است.

زهرا خسروی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ عاشورا یک وظیفه همگانی است و با فعالیت های فرهنگی می توان گامی مؤثر در انجام این وظیفه و اشاعه فرایض و شعائر اسلامی پیرامون فلسفه قیام امام حسین علیه السلام برداشت، گفت: در این نمایشگاه، منتخبی از آثار کتابخانه امام رضا علیه السلام تربت حیدریه به مناسبت ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان امام حسین علیه السلام، در معرض دید عموم گذاشته شده است.

وی ابراز کرد: کتاب هایی مانند «پیشینه عاشورا: از خون محراب تا محراب خون»، «عزاداری سنتی شیعیان در بیوت علما و حوزه های علمیه و کشورهای جهان»، «آفتاب در مصاف: علل و ابعاد حادثه عاشورا»، «روضه الشهداء»، «شهادت نامه امام حسین علیه السلام بر پایه منابع معتبر»، « قیام امام حسین علیه السلام در منابع اهل سنت»، «اصحاب امام حسین علیه السلام از مدینه تا کربلا»، «نقش زنان در حماسه عاشورا» و ... برخی از عناوین منتخب به نمایش درآمده است.

وی تأکید کرد: نمایشگاه کتاب و نرم افزار «نوای نینوا» از 26 مهر ماه تا 5 آبان ماه 1394 در کتابخانه امام رضا علیه السلام تربت حیدریه در معرض نمایش عموم دوستداران کتاب و کتابخوانی قرار دارد.

یاداور می شود، کتابخانه امام رضا علیه السلام وابسته به آستان قدس رضوی، واقع در شهر بیرجند، خیابان معلّم، میدان مادر، جنب اداره‌ کل میراث فرهنگی، پذیرای اهالی فرهنگ و ادب است./1308/د102/ق

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات