۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۹۶۵۴۱

دوره تربیت و تعالی مدیران بسیج دانشجویی فارس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس با اشاره به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر، گفت: این امر مهم یک تکلیف الهی و واجب است و امام حسین (ع) با توجه به این‌که می‌دانست در کربلا چه واقعه‌ای در انتظارش است؛ به واجب الهی عمل و صحنه را ترک نکردند.
حدائق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام شیخ علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس عصر امروز در دوره تربیت و تعالی مدیران بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس با اشاره به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر، گفت: این امر مهم یک تکلیف الهی و واجب است، امام حسین (ع) با توجه به این‌که می‌دانست در کربلا چه واقعه‌ای در انتظارش است؛ به واجب الهی عمل کردند و صحنه را ترک نکردند.

 

وی با بیان اینکه امروز بعضی از اقشار جامعه نسبت به این موضوع دیدگاه خوبی ندارند، بیان داشت: این است که ما آمران این امر روش صحیح را که اسلام آن را پیشنهاد کرده است، به کار نبرده‌ و در روش‌های برخورد ضعیف عمل کرده‌ایم.

 

حجت الاسلام حدائق افزود: با توجه به این‌که ما کار خود را با انجام ندادن مخاطب‌شناسی شروع کردیم و اگر بخواهیم مؤثر واقع شود باید بدانیم چه موضوعی را در چه جایگاهی با چه کسی مطرح کنیم.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس با اشاره به اینکه امروزه ارزش‌ها به ضد ارزش‌ها تبدیل شده‌ و اعتماد عمومی دارد رخت برمی‌بندد، گفت: سه روش برای برخورد با این موضوع و تاثیرگذاری آن می‌تواند تأثیرگذار باشد؛ این‌که تلاش کنید تلفیق قول و فعل داشته باشید چراکه کسی که به خودسازی خودش بپردازد شایسته‌ ستایش و کلام او تأثیرگذارتر است.

 

این فعال فرهنگی دومین شرط را رعایت اخلاص، امربه‌معروف، حوصله و سعه‌صدر دانست و بیان داشت: مداومت و پشتیبانی می‌خواهد حتی حضرت موسی(ع) نیز رب اشرح لی صدری را از پروردگار خواست‌.

 

حجت الاسلام حدائق، آزادی و آزادمردی که همان تقوای الهی است را سومین شرط و لازمه اعتماد عمومی دانست و گفت: تقوای الهی را باید در خود تقویت کرد تا تأثیر سخن را در دیگران ببینیم؛ چه‌بسا این تأثیر در طولانی‌مدت اتفاق بیفتد و گزینه‌ آخر را خوش‌اخلاقی و با روی گشاده بودن آمران به این تکلیف الهی است.

 

در ادامه این نشست مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: ما باید امربه‌معروف و نهی از منکر را در جامعه گسترش دهیم، چراکه تاکنون برای آن هیچ کاری انجام نشده است.

 

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نداشتن افراد متخصص و خبره و دلسوز در این حوزه را سبب به وجود آمدن وضع نامطلوب جامعه دانست./839/203/ب1

ارسال نظرات