۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۰
کد خبر: ۲۹۷۰۸۶
استاد حوزه علمیه قم:

نشانه یقین ایجاد روحیه نشاط در انسان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جورابچی گفت: کسی که به یقین رسیده باشد، در همه حالات سختی و آسانی یا فقر و دارایی از خداوند راضی است؛ گاهی ما نه تنها خداوند را شکر نمی‌کنیم بلکه کفر هم می‌گوییم.
دعا و مناجات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام محمد جورابچی، شب گذشته در مراسم عزاداری شب هشتم محرم که در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: عشق، محبت و یقین سه عنصر اصلی زندگی امام حسین(ع) بودند.

 

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: یکی از نشانه‌های یقین، ایجاد روحیه نشاط در انسان است کسی که به یقین رسیده باشد، در همه حالات سختی و آسانی یا فقر و دارایی از خداوند راضی است گاهی ما نه تنها خداوند را شکر نمی‌کنیم بلکه کفر هم می‌گوییم.

 

وی افزود: مکتب ما یک مکتب عقلانی است و هرکس را  بر اساس عقل دوست می‌داریم اما با اینکه در تعبیرات دینی ما از کلمه «عشق» کم استفاده می‌شود، امیرالمؤمنین چند سال قبل از حادثه کربلا از وقوع شهادت فرزندش با تعبیر «عشاق» خبر می‌دهد.

 

حجت الاسلام جورابچی با اشاره به روایتی از جبرئیل امین عنوان کرد: او خطاب به پیامبر اکرم فرمود خداوند صبر تو را با سه مصیبت بزرگ می‌آزماید اول اینکه بسیار به تو توهین می‌شود و مورد آزار و اذیت قرار می‌گیری دوم اینکه علی(ع) مورد ظلم واقع می‌شود و سوم اینکه فرزندان تو هریک به شکلی کشته خواهند شد.

 

وی مراتب یقین را برشمرد و اظهار داشت: مرحله اول علم الیقین است که انسان فقط از درجه دانایی برخوردار است دومین مرحله عین الیقین است یعنی می‌تواند به چشم ببیند و مرحله آخر حق الیقین است که واقعا همه چیز را احساس می‌کند بنابراین ائمه چون آتش جهنم را احساس می‌کردند دچار گناه نمی‌شدند.

 

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: بهترین درس عشق، جان باختن برای دیگران است در عاشورا همه اصحاب حق، دیگران را بر خود ترجیح دادند و نمونه بارز این ایثارگری ابالفضل العباس(ع) بود./831/202/ب3

ارسال نظرات