۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۹۷۴۱۱
سخنران و مبلغ حوزوی:

محبت امام حسین به نماز در میدان جنگ هم بی‌بدیل بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عالمی با اشاره به عشق و علاقه امام حسین(ع) به نماز و راز و نیاز با خداوند گفت: سیدالشهدا(ع) برای این که یک شب بیشتر عبادت کنند، به حضرت عباس اجازه دادند که‌ با عمر سعد صحبت کند و جنگ را به تأخیر بیندازند.
نماز ظهر عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سخنرانی و ذکر توسل امام حسین(ع) در عاشورای حسینی در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضور حضرت آیت الله جوادی آملی و سخنرانی حجت الاسلام ابوالقاسم عالمی برگزار شد.

 

حجت الاسلام عالمی به میزان محبت اهل بیت(ع) به نماز اشاره کرد و اظهار داشت: در چنین روزی حضرت زینب(س) در حالی که امام حسین(ع) خوابیده بودند، بر بالین ایشان رفتند و فرمودند، برادر جان دشمن خیلی به ما نزدیک شده است؛ سالار شهیدان به حضرت عباس(ع) فرمودند، برو این یک روز را برای ما مهلت بگیر تا بتوانیم یک شب بیشتر نماز بخوانیم.

 

وی درباره تنها کسی که از کربلا بازگشت توضیح داد: ضحاک بن عبدالله مشرقی و پسر عموی وی، در کربلا نزد امام حسین(ع) آمدند و گفتند، به نظر می آید این جنگ واقعی و نابرابر است و همه کشته خواهند شد؛ ما خانواده داریم و نگران آنها هستیم؛ ابا عبدالله الحسین(ع) به آنها فرمودند، می‌توانید بروید و بیش از این در کربلا نمانید.

 

سخنران و مبلغ حوزوی ادامه داد: پسر عموی ضحاک از کربلا بازگشت، اما ضحاک با این شرط که امام حسین(ع) را فقط تا زمانی همراهی کند که کشته نشود، در کربلا ماند؛ ظهر عاشورا، زمانی که ضحاک متوجه شد دیگر یاوری برای امام حسین(ع) باقی نمانده است، نزد ابا عبدالله الحسین(ع) رفت و از ایشان اجازه ترک جنگ گرفت.

 

وی افزود: امام حسین(ع) به ضحاک فرمود از طرف من آزاد هستی بروی، اما چگونه می خواهی فرار کنی؛ ضحاک در پاسخ گفت، با اسبی که در یکی از خیمه ها پنهان کرده‌ام، فرار خواهم کرد و همینطور هم شد؛ به این ترتیب تنها کسی که از جنگ کربلا توانست خارج شود، ضحاک بود که روایات زیادی درباره کربلا از ضحاک بن عبدالله مشرقی نقل شده است.

 

گفتنی است؛ آیت الله مهدی هادوی تهرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم و حجت الاسلام حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این مراسم حضور داشتند./840/پ202/س

ارسال نظرات