۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۲۹۷۷۵۸
استاد حوزه و دانشگاه:

تفکر در آیات الهی تقویت خداشناسی انسان را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: خداوند انسان را متوجه آیات اطراف خود کرده است تا از این طریق به شناخت خداوند برسد، اما شیطان اجازه تفکر به انسان را نمی دهد.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان یکشنبه شب در جلسه تفسیر قرآن در مسجد امام خمینی(ره) شهرستان کاشان، با اشاره به این که خداوند در آیه دوازده سوره اسراء می فرماید ما پیامبر اسلام(ص) را به معراج بردیم تا آیات الهی را به او نشان دهیم، گفت: خداوند می فرماید آیات الهی برای سایر انسان ها نیز دور از دسترس نیست، چرا که اطراف شما پر از آیات الهی است.

 

وی افزود: خداوند شب و روز را یکی از آیات الهی برشمرده است که در قرآن می فرماید شب و روز دو آیه و نشانه از خداوند است.

 

حجت الاسلام شاه فضل با بیان این که اگر کسی به دنبال فهم مسائل دینی و تقرب به خدا باشد، همیشه مسیر برای او مهیا است و نیازی به صَرف هزینه ندارد، گفت: آیت الله بهجت(ره) معتقد بود با ترک گناه و انجام واجبات، خداوند مسیر را برای انسان باز می کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری این که خداوند در قرآن کسانی را که هدایت را بپذیرند، هدایت بیشتری به آنها می دهد، گفت: خداوند در سوره آل عمران می فرماید در خلقت آسمان و زمین و شب و روز آیات و نشانه هایی برای صاحبان خرد است، بنابراین صاحبان عقل و اندیشه کسانی هستند که به یاد خدا باشد و ذکر او را بر لب جاری کند.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تأکید بر این که کوچکترین تفکر در آیات خداوند، خداشناسی انسان تقویت می کند، گفت: خداوند انسان را به آیات اطراف خود توجه داده است تا از این طریق به شناخت خداوند برسد، اما شیطان اجازه تفکر به انسان را نمی دهد.

 

وی با اشاره به این که خداوند در سوره قصص قرآن کریم می فرماید اگر شب دائمی شود، کسی نمی تواند روز را بیاورد، گفت: شب و روز به صورت اتفاقی ایجاد نشده، بلکه با قدرت الهی و با هدف توسط خداوند متعال قرار داده شده است.

 

به گفته وی، عجایب بسیاری در وجود ستارگان وجود دارد که با علم نجوم قابل مشاهده است و علم نجوم نیز به دو شکل حرام و غیر حرام وجود دارد که حلال آن در رابطه با چینش ستارگان تحقیق می کند و حرام آن با مشاهده ستارگان به اتفاقات زندگی پی می بردند که البته صحت و سقم آن را نمی توان تأیید کرد و موجب سوء استفاده برخی افراد می شود.

 

حجت الاسلام شاه فضل با بیان این که خداوند می فرماید روز برای کار و تلاش و شب را برای آرامش انسان قرارداده شده است، گفت: پی بردن به عدد سال و روزها یکی دیگر از دلایل وجود شب و روز در قرآن کریم دانسته شده است./1307/202/ب3

ارسال نظرات