۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۹۸۰۹۵

جمع آوری شواهدی از نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا

خبرگزاری رسا ـ دانشکده حقوق دانشگاه یِیل اعلام کرد که «شواهدی مستحکم» در مورد انجام نسل‌کشی هماهنگ‌شده از سوی دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیای این کشور کشف شده است.
ميانمار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دانشکده حقوق دانشگاه یِیل اعلام کرد که «واحد تحقیقات الجزیره» در بررسی‌های خود «شواهدی مستحکم» در مورد اجرای نسل‌کشی هماهنگ‌شده از سوی دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیای این کشور را کشف کرده است.

 

«کلینیک قضایی حقوق بشر بین‌المللی آلارد لاونشتاین» در دانشکده حقوق دانشگاه یِیل هشت ماه را صرف ارزیابی شواهد به دست آمده از میانمار از جمله اسناد و شهادت‌های ارائه شده از سوی الجزایر و گروه «دفاع از حقوق» کرده است.

 

این مرکز حقوقی در جمعبندی خود عنوان کرده است: با توجه به مقیاس ظلم و ستم صورت گرفته و شیوه‌ای که سیاستمداران (میانماری) درباره روهینگیاها سخن می‌گویند، ما فکر می‌کنیم که در نظر نگرفتن این موضوع که نیتی و عمدی (برای ارتکاب نسل‌کشی) وجود داشته است، امری دشوار است.

 

شواهد اختصاصی که از سوی واحد تحقیقات الجزیره و گروه «دفاع از حقوق) به دست آمده آشکار می‌کند که دولت (میانمار) به خاطر منافع سیاسی خود، با تحریک شورش‌های ضداسلامی از طریق سخنان نفرت‌افکنانه علیه مسلمانان در بین میانماری‌ها و ارائه پول به گروه‌های تندروی بودایی برای حمایت از حکمرانی خود، موجب شعله‌ور شدن خشونت‌های محلی شده است.

 

در حالی که موعد اولین انتخابات عمومی رقابتی طی 25 سال اخیز در حال نزدیک شدن است (8 نوامبر) شاهدان عینی و اسناد محرمانه به دست آمده از سوی الجزیره مشخص می‌کند که حزب حاکم «اتحادیه حزب همبستگی و توسعه» که تحت حمایت نظامیان این کوشر است تلاش کرده است تا مسلمانان را به حاشیه برده و روهینگیاها را هدف قرار دهد.

 

الجزیره تاکنون چندین مرتبطه خواهان از سخنگویان دفتر ریاست جمهوری و دولت میانمار خواست تا در این مورد اظهار نظری کنند، اما هیچ پاسخی را دریافت نکرد./982/ب102/د

ارسال نظرات