۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۹۸۷۶۰
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان خبر داد؛

سیستان و بلوچستان به حضور سه لاله گمنام معطر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دهقان با بیان اینکه پیکر پاک سه شهید گمنام یکشنبه دهم آبان به فرودگاه زاهدان وارد خواهد شد، گفت: پیکر یکی از شهدای گمنام در مقر فرماندهی انتظامی استان و پیکرهای دو شهید گمنام دیگر در دانشگاه ولایت ایرانشهر تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
شهداي گمنام

حمزه دهقان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: دفاع مقدس دوران درخشان و افتخار آمیز است؛ زیرا که در این دوره رزمندگان با اقتدار کامل از دین، اصول و ارزش ها و تمامیت ارضی دفاع کردند و دشمنان را شکست دادند.

 

وی با تأکید بر اینکه شهدای گمنام میراث گرانبهای دوران دفاع مقدس هستند، افزود: خاکسپاری شهدای گمنام یکی از روش های حفظ ارزشهای دفاع مقدس، تدوام شهدا و انتقال آن به نسل های آینده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: خاکسپاری شهدای گمنام دارای مزایای زیادی است که از آن جمله می توان به انس و الفت جوانان با شهدا و جریان سازی معنوی در جامعه اشاره کرد.

 

وی از تدفین 63 شهید گمنام در 21 نقطه استان خبر داد و تصریح کرد: در دهه دوم محرم میزبان پیکر سه شهید گمنام خواهیم بود.

 

دهقان با بیان اینکه پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام در مقر فرماندهی انتظامی استان تشییع خواهد شد، افزود: همچنین پیکر دو شهید گمنام دیگر در دانشگاه ولایت ایرانشهر تشییع و به خاک سپرده می شود.

 

وی ورود پیکر شهدای گمنام را صبح روز یکشنبه 10 آبان به فرودگاه بین المللی زاهدان اعلام کرد و بیان داشت: پیکر سه تن از شهدای تازه تفحص شده ساعت 8 صبح روز یکشنبه 10 آبان از سوی مردم و مسؤولان مورد استقبال قرار می گیرد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: همچنین مراسم وداع با شهدای گمنام در مهدیه شهدای گمنام زاهدان بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

وی افزود: پیکر یکی از شهدای گمنام 11 آبان از میدان خاتم الانبیاء زاهدان تشییع و در فرماندهی نیروی انتظامی استان به خاک سپرده می‌شود و نیز پیکر دو شهید گمنام در همین روز به ایرانشهر منتقل و در مسجد آل رسول این شهرستان مراسم شب وداع برگزار می شود.

 

دهقان ادامه داد: پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام ایرانشهر صبح روز سه شنبه ساعت 8 صبح از درب ورودی دانشگاه ولایت تا محل دفن تشییع و سپس خاکسپاری خواهد شد.

 

وی اشاره کرد: دو تن از شهدای گمنام 19 و 20 ساله از شهدای عملیات والفجر مقدماتی سال 61 در منطقه فکه و یک شهید متعلق به عملیات محرم سال 61 در منطقه شرهانی هستند./831/303/ب3

ارسال نظرات