۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۹۹۱۱۹

چرا امام حسین دردانه خداست؟

خبرگزاری رسا ـ شرایط زمانِ امام حسین به گونه ای بود که تکلیف الهی آن حضرت، اموری را اقتضا کرد که زمانِ ائمه دیگر، چنین اقتضائی وجود نداشت و امام حسین، یکسری امور را انجام داد که هیچیک از ائمه انجام ندادند، متقابلا خداوند هم اموری را به امام حسین اختصاص داد که به هیچکس نداده است.
حجت الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در جمع دانشجویان که از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به کربلا مشرف شده بودند گفت:‌ شرایط زمانِ امام حسین(ع) به گونه ای بود که تکلیف الهی آن حضرت، اموری را اقتضا کرد که زمانِ ائمه دیگر، چنین اقتصائی وجود نداشت و امام حسین، یکسری امور را انجام داد که هیچیک از ائمه انجام ندادند، متقابلا خداوند هم اموری را به امام حسین اختصاص داد که به هیچکس نداده است.

 

وی ادامه داد: امام حسین علیه السلام تنها امامی است که در معرکه و با لب تشنه شهید شده است و سر از بدنش جدا کرده اند و در شهرها چرخاندند و خانواده اش را به اسارت بردند و ملائکه و پیامبران برایش گریه کرده اند و متقابلا خدای متعال، خصایصی را برای امام قرار داده است؛ از جمله آنکه تنها تربتی که خوردنش حایز است و مایه شفاست، تربت سیدالشهداست.

 

نماینده بعثه در عراق با بیان اینکه سجده بر تربت امام حسین، هفت حجاب را از بین می برد و وسیله ای برای عروج و نجات است گفت:‌ زندگی ما از تولد تا مرگ با تربت سیدالشهدا عجین است به طوری که کام نوزاد را با تربت برمی دارند و وقتی افراد از دنیا می روند، تربت روی پیشانی و مواضع سجده اش می گذارند.

 

وی ادامه داد: تنها امامی که اربعین دارد، امام حسین است و تنها امامی که زیارت اربعین دارد و زیارتش جزو علامات مومن شمرده شده است، امام حسین علیه السلام است و امور ویژه ای که امام حسین به خاطر شرایط زمانیِ خود انجام داد، امام را "الوتر الموتور" و دردانه خدا قرار داده است.

 

وی به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره و تصریح کرد:‌ امام می فرماید که همه ما کشتی نجاتیم اما کشتیِ امام حسین، وسیع تر و سریع تر است.

 

معنای لبیک یا حسین
حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده دانشجویان از فرصت زیارت تاکید کرد و اظهار داشت:‌ باید از فرصت سفر به عتبات استفاده کنند و سوار بر کشتی امام حسین شویم و با ادب و حضور کامل در محضر امام برویم.

 

وی با اشاره به تاکید روایات بر داشتن معرفت نسبت به امام گفت: باید آنقدر معرفت مان بالا برود که امام را با چشم دل ببینیم؛ آن وقت ولایت مدار می شویم چه اینکه روح کربلا، درس ولایتمداری و ظلم ستیزی است و اگر کسی با امام حسین عهد و میثاق ببندد، ظلم ستیز خواهد شد. در واقع لبیک یا حسین یعنی پیمان می بندم که در خدمت امام حسین باشم./1330/د102/ی

 

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات