۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۹۹۳۵۱
وزیر کشور:

خدمت رسانی به مردم در مسیر عبودیت و بندگی خداوند است

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور گفت: این عنایات و الطاف خداوند نیاز به شکر دارد و شکرگزاری هم سه مرحله است؛ لسانی، قلبی و عملی که مهمترین قسمت شکر عملی است یعنی اینکه در هرجایگاهی هستیم در مسیر عبودیت و بندگی خداوند به مردم خدمت رسانی کنیم.
رحماني فضلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، پیش از ظهر امروز در اولین همایش بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرهای کشور که در شهرداری قم برگزار شد، ضمن مثبت ارزیابی کردن این گونه جلسات در پیشبرد اهداف شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: امر شورای اسلامی و تشکیل آن امری قرآنی، عقلایی و قانونی است و در نظام جمهوری اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردار است.

 

بیشتر شدن اعتماد مردم به شوراها

وی ادامه داد: به شکر خدا روند اجرایی شوراها در کشور مطلوب و قابل قبول بوده است، چرا که در بخش هایی از قبیل آموزش، تجربه و قوانین که ضعف هایی وجود داشت الان بسیار کمتر شده است، و شاهد براین مطلب جلب اعتماد عمومی مردم است.

 

رحمانی‌فضلی با بیان پراهمیت بودن امر شوراهای اسلامی شهر و روستا، ابرازداشت: اگر ثمره نظام جمهوری اسلامی و انقلاب امام خمینی(ره) را فقط تشکیل شوراهای اسلامی بدانیم باید خدا را شاکر و سپاسگزار باشیم، شورایی که همه چیز آن اعم از نظام انتخابات، تصمیم گیری و  تصمیم سازی  توسط مردم صورت می گیرد در حالی اگر کمی در تاریخ سیر کنیم در تاریخ چند هزار ساله ایران هیچگاه این گونه مردم برای نظام خود قدرت تصمیم گیری نداشتند.

 

مردم محور حاکمیت هستند

وی گفت: نظام جمهموری اسلامی و قانون اساسی که سنگ بنای اداره حکومت است، مردم را محور اصلی حاکمیت می داند و مورد توجه قرار می دهد، بنابراین همه چیز به دست مردم است و تجلی این توجه و اهمیت به مردم در شوراها است و وقتی هدف از تشکیل شوراها همکاری در اداره کشور باشد برای اینکه بتوانند نقش خود را بهتر ایفا کنند باید با مردم پیوند قوی برقرار کنند.

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه تمام برکات در نظام جمهوری اسلامی عنایت خداوند به ما است، خاط نشان کرد: این عنایات و الطاف خداوند نیاز به شکر دارد و شکرگزاری هم سه مرحله است؛ لسانی، قلبی و عملی که مهمترین قسمت شکر عملی است یعنی اینکه در هرجایگاهی هستیم در مسیر عبودیت و بندگی خداوند به مردم خدمت رسانی کنیم.

 

وی افزود: باید تلاش و کوشش خود را در همه زمینه ها به کار بندیم به گونه ای که شورای اسلامی یک شهر منشأ خیرات در آن شهر باشد و این امر ممکن نیست جز با تصمیماتی که در آن منافع مردم لحاظ شود چراکه اثر هرکاری چه خوب و چه بد در نظر مردم می ماند.

 

رحمانی‌فضلی با اشاره به مسئول بودن همه در برابر جایگاهی که داند، تأکید کرد: اگر از منظر توحیدی هم به نگاه کنیم باید جواب بدهیم، چراکه ما قیامت را حق می دانیم و این که به کار مردم رسیدگی نشود حق الناس است و با توبه هم حل نمی شود بنابراین همه ما باید همین حالا خودمان روی پل صراط بدانیم که با هر اشتباه و خطایی احتمال سقوط و جهنم وجود دارد.

 

علم و تجربه راه بهتر خدمت کردن

وی با بیان اینکه پویای در مسیر خدمت رسانی به مردم جز با علم و تجربه ممکن نخواهد بود، افزود: در حوزه اجرا علم به تنهایی کاربرد ندارد بلکه علم فقط در حوزه نظری به کار می آید، بنابراین لازم است در این مسیر از افراد با تجربه نیز کمک بگیرید.

 

وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: تمام افراد عضو در شوراهای اسلامی بایستی به قوانین حوزه کاری خود واقف و آشنا باشند و مطالعات خود را افزایش دهند و همچنین به بحث آموزش هم باید توجه جدی صورت بگیرد، تا شورایی فعال و کارآمد داشته باشیم.

 

وی با اشاره به نگاه اصولی و روشمند وزارت کشور به شوراهای اسلامی شهر و روستا تبیین کرد: شورای اسلامی لشکر عظیمی 117 هزار نفره است، اما بنده از زمان نمایندگی مجلس از عدم توازن و تعادل و وجود شکاف های فراوان در مردم احساس رنج می کردم بنابراین اگر بخواهید تا از ظرفیت ها و پتانسیل ها و امکانات منطقه ای بهره بگیرید، باید نابرابری ها و عدم توازن را کنار بگذارید.

 

رحمانی‌فضلی با مثبت ارزیابی کزدن حضور بانوان در شوراهای اسلامی بیان داشت: این خیلی خوب است که خانم ها در این سطح به این خوبی فعال باشند و امیدوراریم که بیشتر هم بشود و در آینده شاهد حضور پررنگ تر زنان توانمند در تمام عرصه ها باشیم.

 

وی در پایان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: مبنای کار دولت نیز همین بوده که در بحث اقتصادی و سایر بحث ها از راهنمایی های رهبر معظم انقلاب استفاده کند و شورا ها هم می توانند در این مسأله نقش آفرین باشند و ما بر این باوریم اقتصاد مقاومتی، رشد اقتصادی و تولید همه در گرو مردم مداری خواهد بود./1330/پ202/ش

ارسال نظرات