۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۹۹۳۷۵
یوراسیا ریویو گزارش داد؛

پیشرفت برنامه موشکی ایران در هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ پایگاه خبری تحلیلی یوراسیا ریویو نوشت: با وجود تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد از سال ۲۰۰۳، برنامه‌های توسعه موشک‌های هدایت‌شونده‌ ایران پیشرفت کرده است.
موشک

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وبگاه تحلیلی «یوراسیا ریویو» در گزارشی تحلیلی پیرامون «پرتاب موشک عماد و پیام‌های آن» نوشت: ایران اخیرا موشک «عماد» را آزمایش کرد. عماد موشکی سطح به سطح، هدایت شونده با بردی میانگین 1700 کیلومتر و گنجایش حمل 750 کیلوگرم مواد منفجره است. هر موشکی که بالای 500 کیلوگرم مواد منفجره حمل کند، موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در نظر گرفته می‌شود. عماد با سوخت مایع کار می‌کند و میزان هدف گیری و مانور آن برای گریز از سامانه‌های دفاعی دشمن ارتقا یافته که موردی بسیار مهم است. عماد مجهز به موتور پیشرانه برای اصلاح مسیر است و گفته می‌شود این موشک ارتقا یافته موشک «شهاب» است.

 

یوراسیا ریویو در ادامه این گزارش به تحلیل پیرامون زمان انجام این آزمایش موشکی اشاره کرده و نوشت: شاید یکی از دلایل این آزمایش موشکی که درست پیش از تصویب برجام صورت گرفت تایید این نکته باشد که تحت هیچ شرایطی توافق هسته‌ای نمی‌تواند پیشرفت برنامه‌های موشکی ایران را متوقف کند. با وجود تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد از سال 2003، برنامه‌های توسعه موشک‌های هدایت شونده‌ ایران پیشرفت کرده است. این کشور در اوائل سال جای موشک هوشمند برد بلند «سومار» را نیز آزمایش کرد.

 

ایران امسال همچنین موشک ارتقا یافته «فاتح» را که اینک بردی معادل 500 کیلومتر دارد، آزمایش کرد. با وجودی که قابلیت‌های موشکی ایران از دید چند رقیب این کشور تهدید محسوب می‌شود اما جمهوری اسلامی مدعی است که اهدافش در این مسیر تدافعی است./982/ب101/د

ارسال نظرات