۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۲۹۹۸۶۱
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

انتخاب خداوند و حذف شیطان سبب سعادت دنیا و آخرت انسان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: از زمان آدم تا الان هرکسی که خدا را در زندگی خود انتخاب و شیطان را حذف کرد سعادت دنیا و آخرت نصیب او شد، مانند حر که مدال سعادت دنیا و آخرت را با یک انتخاب درست کسب کرد.
حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان شامگاه سه شنبه 12 آبان ماه به مناسبت آغاز دهه سوم محرم در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: از مدینه تا کربلا کرارا حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) برای مردم، یاران و اهل بیت(ع) خود از قرآن مجید سخن می‌گفتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان تصریح کرد: دو مساله سبب هر فساد و ظلمی در جامعه اسلامی آن زمان شده بود که مورد نارضایتی و نفرت امام حسین(ع) بود و ما نیز باید توجه داشته باشیم که رفتارهایی که سبب نارایتی حضرت می‌شود از وجود خود حذف کرده زیرا فرقی بین عنوان بنی‌امیه، عباسیان و مردم در مبتلا شدن به این گناهان وجود ندارد.

 

این استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: در بین این هفتاد دو نفر افرادی با نام‌های یزید بن ثطی و عثمان بن علی وجود دارد نفرت خداوند، انبیاء و ائمه اطهار به دلیل نام کسی نیست بلکه به باطن آلوده و اعمال ناشایست مردم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان عنوان کرد: در زمان امام صادق(ع) فردی نزد ایشان آمد و گفت من در گذشته اهل گناه بدنی و پولی بودم الان که می‌خواهم توبه کنم تکلیف من چیست؟ امام صادق(ع) فرمودند اعمال حرام و گناه آلود را به عنوان یک انسان واقعی ترک کن و او هم انجام داد و به عنوان فردی صالح زندگی کرد.

 

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در زمان جاهلیت مردم بت پرست بودند و در نهایت حماقت در برابر سنگ و چوب گردن کج می‌کردند در حالی که همان خضوع و خشوع را می‌توانستند در برابر کسی که کلید همه عالم در دست اوست انجام دهند و امروز نیز در هندوستان حدود 15 میلیون آیین متفاوت وجود دارد که هیچ یک دردی را از انسان حل نمی‌کند.

 

وی افزود: امروز ما با دو گونه بت بی جان و جاندار مواجه هستیم بت بی جان مانند مجسمه‌ها، بت جاندار همان آمریکا است که سبب مزاحمت در میان کشورهای اسلامی شده و هر بلایی که توانسته بر سر عراق، یمن، سوریه و ایران آورده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به دو مساله که سبب هر فساد و ظلمی در جامعه اسلامی آن زمان شده بود، گفت: امام حسین(ع) ناراحتی و نارضایتی خود را چنین بیان می‌کنند که این جامعه پایبند به اطاعت از شیطان است بنی‌امیه شیطان را با همه وجود انتخاب و خداوند را از زندگی خود حذف کردند؛ ما نیز باید با همین ملاک خود را بسنجیم.

 

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: از زمان آدم تا الان هرکسی که خدا را در زندگی خود انتخاب و شیطان را حذف کرد سعادت دنیا و آخرت نصیب او شد مانند حر که مدال سعادت دنیا و آخرت را با یک انتخاب درست کسب کرد./813/202/ب3

ارسال نظرات