۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۳۰۰۵۶۹
استاد حوزه علمیه:

بقاء فرق و مذاهب اسلامی در گرو قیام امام حسین است

خبر گزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنان دانشمندان و متفکران اهل تسنن درباره جاودانه ماندن اسلام به وسیله قیام امام حسین(ع)، گفت: فرق و مذاهب اسلامی به ویژه مذهب اهل تسنن مدیون امام حسین(ع) هستند.
حجت الاسلام کاظم حيدري ، استاد حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام کاظم حیدری استاد حوزه علمیه با حضور در برنامه مساء الاهواز از شبکه الاهواز، با اشاره به این که حماسه حسینی برای حفظ و صیانت دین اسلام است، گفت: قیام امام حسین(ع) به عنوان رهبر و پیش­رو جهان اسلام باید جنبه اسلامی داشته باشد.

 

حجت الاسلام حیدری در ادامه با اشاره به سخنان طه حسین دانشمند معروف مصری ابراز داشت: این دانشمند اشتیاق امام حسین(ع) به سوی جهاد و سیر در راه پدر خود برای حفظ و صیانت اسلام را ستوده و سفارش امام حسین(ع) به همراهان و پیروان خود در چنگ زدن به ریسمان حق را نشان از حقانیت خود و بطلان یزید بیان کرده و حماسه حسینی را در راستای احیاء دین و از بین بردن بدعت ها لازم دانسته و همگامی با حماسه حسینی را ضروریات  زندگی اسلامی و از بین رفتن بدعت­ها شمرده است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که بسیاری از متفکران و دانشمندان اسلامی بر شرعیت و حقانیت نهضت حسینی در رویارویی با حکومت باطل و فاسد یزید شهادت می­دهند، اشاره داشت: در گفته­های آنها، حماسه حسینی رویارویی دین با کفر و مبارزه با منکرات است و خلافت وقت منشأ انحراف و فساد در سنت نبوی بوده و ایشان با قیام خود ملت اسلام را از حکومت منحرف اموی نجات داد.

 

وی با اشاره به سخنان متفکران و دانشمندان اهل تسنن درباره قیام امام حسین(ع) و تعلق آن به کل انسان­ها و جهان اسلام تصریح کرد: نقش و صحت قیام آن حضرت در زنده نگه داشتن اسلام بر کسی پوشیده نیست و بقاء مذهب اهل تسنن و دیگر فرق اسلامی مدیون آن حضرت است و دین و شرع بر قیام علیه حکومت طاغوت و فاسد حکم کرده و عدم سازش ایشان و شهادت وی ارمغان بزرگی برای اسلام است.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که برخی متفکران و دانشمندان اسلامی در حماسه حسینی به بررسی جنبه عدالت خواهی آن پرداخته­اند، ادامه داد: براساس روایات و آیات قرآنی پیامبران در راستای اقامه حکوت عدل برانگیخته شده­اند و امام حسین(ع) پرچم­دار و برپا دارنده عدالت است.

 

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) در راستای مبارزه با ظلم و برپایی عدالت قیام کرده مسلمانان را به هم­یاری مردم فلسطین فراخوانده و ادامه داد: از اهداف قیام امام حسین(ع) مبارزه با استبداد و حکومت­های غیر الاهی و پرهیز از تفرقه افکنی و زدودن افکار فرقه­ای است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که حماسه حسینی نیاز ضروری ملت اسلام است، افزود: فلسفه و ایدئولوژی قیام امام حسین(ع) در فکر و جان مسلمانان رخنه کرده و عزت و سربلندی و زیر ذلت نرفتن فلسطینی­ها و انتفاضه آنها برگرفته از نهضت حسینی است که در آینده شاهد مثمرثمر بودن آن هستیم./9466/202/ب3

 

ارسال نظرات