۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۳۰۰۹۸۶
اوحدی مطرح کرد؛

ضرورت قدرت مطالبه گری برای پیگیری فاجعه منا

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج و زیارت کشور با بیان این که فاجعه منا نشان بی تدبیری آل سعود در اداره مناسک حج است، گفت: برای پیگیری فاجعه منا باید قدرت مطالبه گری داشته باشیم.
سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت کشور، عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان، گفت: در راستای پی گیری فاجعه منا، کمیته حقوقی با پشتوانه سازمان بعثه رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است.


وی فاجعه منا را نشان بی تدبیری آل سعود در اداره مناسک حج دانست و افزود: برای رفع بی تدبیری های عربستان باید چاره ای اندیشیده شود.


اوحدی با اشاره به کم بودن تعداد نیروهای امنیتی عربستان و بی تجرگی آن ها در مراسم حج امسال عنوان داشت: این حادثه مدیریت عربستان در اداره حج را زیر سوال برد.


وی تصریح کرد: تعداد نیروهای امنیتی مسیر حج امسال یک سوم نیروهای سال گذشته در این مراسم بوده است.


رییس سازمان حج و زیارت کشور در ادامه از فرصت 10 روزه برای عربستان در راستی آزمایش دی ان ای مفقودان حادثه منا خبر داد و گفت: برای پی گیری فاجعه منا باید زبانی تند و قدرت مطالبه گری داشته باشیم.


اعزام  450 کاروان زیارتی به مراسم حج امسال
اوحدی با اشاره به این که تعداد کاروان های اعزامی از ایران امسال را 450 کاروان بود، افزود: پلیس عربستان مسیر حرکت برخی کاروان ها را بست و به اجبار 35 کاروان ما را به مسیر دیگری فرستادند که این امر موجب وقوع حادثه منا شد.


پیش بینی شرکت بیش از یک میلیون و 600 زائر در مراسم اربعین حسینی
رییس سازمان حج و زیارت کشور در ادامه با بیان این که سال گذشته یک میلیون و 600 زائر ایرانی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت داشتند، عنوان کرد: امسال نیز این آمار افزایش خواهد یافت.


وی خاطرنشان کرد: در راستای پذیرایی از زائران، در هر مرز بیش از 120 موکب پذیرایی در خدمت کمک به زائران عتبات عالیات هستند.


اوحدی با بیان این که برای توسعه زیر ساخت های راه و حمل و نقل نیز در این مسیرها پیش بینی شده است، گفت: مرزهای مهران، چزابه و شلمچه به عنوان نقاط صفر مرزی دو بانده و سه بانده هستند.


رییس سازمان حج و زیارت کشور تصریح کرد: با پیش بینی های صورت گرفته، هیچ‌گونه مشکلی برای تردد مهمانان کربلا و نجف وجود ندارد./9451/202/ب1

ارسال نظرات