۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳
کد خبر: ۳۰۱۳۱۳
کارشناس مسائل مذهبی:

جریان نفاق صدمات جبران ناپذیری به اسلام وارد کرده است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی با تبیین جریان های فکری انحرافی که در اطراف پیامبر(ص) وجود داشته است، گفت: جریان نفاق و سردمداران آن بیش ترین ضربه را به دین اسلام وارد کرده اند.
نفاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد بیرانوند کارشناس مسائل مذهبی صبح امروز در خیمه حسینی واقع در خیابان لاهور با اشاره به جریان های فکری انحرافی که در اطراف پیامبر(ص) وجود داشته است، گفت: برخورد پیامبر(ص) با جریان های فکری انحرافی بهترین راهنما برای تعیین نوع وظیفه در زمان فعلی است.

 

وی به جریان های فکری منحرفی که اطراف پیامبر(ص) وجود داشته است، اشاره کرد و افزود: جهل در اندیشه، تعصب گرایی، خرافه پرستی و نفاق، چهار جریان فکری است که در دوران پیامبر(ص) در بین مردم وجود داشته است، پس شناخت این جریان ها و برخوردهایی که پیامبر(ص) با این جریان ها داشته اند، بهترین راهنما برای تعیین نوع انجام وظیفه در زمان فعلی است.

 

حجت الاسلام بیرانوند جهل را بزرگ ترین بیماری دانست و تصریح کرد: جهل در اندیشه از زمان پیامبر(ص) تا الآن به عنوان یکی از جریان های فکری مطرح بوده است و پیامبر(ص) در زمان خود به واسطه تبیین اهمیت علم و علم آموزی، همه تلاش خود را برای از بین بردن جهالت در میان مردم به کار گرفتند.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز کرد: زمانی که فرزند پیامبر(ص) یعنی ابراهیم فوت می کند و مردم مشغول دفن او هستند، به یکباره خورشید می گیرد و عده ای خرافه پرست، خورشید گرفتگی را به مرگ ابراهیم ارتباط می دهند که پیامبر(ع) با صراحت با این افراد برخورد کرده و دلیل خورشید گرفتگی را عوامل طبیعی بیان می کنند.

 

وی با اشاره به جریان نفاق به عنوان فتنه انگیزترین جریان منحرف دوران پیامبر(ص) و زمان حال، بیان کرد: مبارزه کردن با جریان نفاق به راحتی مبارزه کردن با دیگر جریان های منحرف فکری نیست، چرا که سردمداران این جریان در هر زمان دارای عقبه ای از میان عوام مردم هستند، بنابراین مبارزه با این جریان و سردمداران آن باعث ایجاد هرج و مرج در جامعه می شود.

 

حجت الاسلام بیرانوند گفت: با وجود این که در بسیاری از آیات قرآن راجع به خصوصیات منافقان صحبت شده است ولی بعد از رحلت پیامبر(ص) هیچ سخنی در مورد نفاق در جامعه اسلامی به میان نیامده است که ریشه این مسأله در سه احتمال قابل بررسی است، اول این که همه منافقان بعد از رحلت پیامبر(ص) مرده اند، دوم این که منافقان در همه شهرهای مسلمان نشین توبه کرده اند و سوم این که سردمداری جامعه مسلمین به دست خود منافقان افتاده است، که عقل سلیم هرگز نمی تواند احتمال اول و دوم را بپذیرد.     

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به کیفیت شهادت حضرت زهرا(س) تصریح کرد: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) و رفتار ایشان چند روز بعد از فوت پدرشان، برای نشان دادن وضعیت آلوده جامعه اسلامی  آن زمان و شناساندن منافقان به مردم بوده است.

 

وی در پایان افزود: جریان های فکری منحرفی که در اطراف پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) وجود داشته است، در زمان حال نیز وجود دارد، پس باید به واسطه پیروی از ولی فقیه مناسب ترین برخورد را با این جریان های منحرف فکری داشته باشیم./867/202/ب3

ارسال نظرات