۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۳۰۱۴۲۳

نمایش «کربلای بحرین، میان واقعه عاشورا و انقلاب کرامت بحرین» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جوانان انقلابی بحرین در راستای محکومیت سیاست‌های نظام، همزمان با محرم حسینی نمایشنامه‌ای را با عنوان «کربلای بحرین، میان واقعه عاشورا و انقلاب کرامت بحرین» برگزار کردند.
برگزاري نمايش کربلاي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم منطقه معامیر در راستای نشان دادن عرصه واقعی بحرین و ارتباط آن با واقعه کربلا، نمایشنامه‌ای را با عنوان «کربلای بحرین، میان واقعه عاشورا و انقلاب کرامت بحرین» برگزار کردند.

 

این نمایشنامه در قالب داستان دعوت مسلم بن عقیل (ع) به کوفه، تنها ماندنش در پایان امر، تحت تعقیب قرار گرفتن از سوی نیروهای اموی و پناه آوردن به منزله طوعه از زنان کوفه، به بیان درد و رنج‌های شهروندانی که از سوی دستگاه‌های امنیتی آل خلیفه تحت تعقیب و پیگرد قرار گرفتند، پرداخت.

 

در بخش دیگری از این نمایشنامه با تشبیه میان نیروهای یزید و نیروهای آل خلیفه، بازیگران این نمایش ضمن بازسازی هجوم نیروهای وابسته به یزید به منزل طوعه و دستگیری جناب مسلم بن عقیل (ع)، دو جوان بحرینی را جایگزین مسلم بن عقیل (ره) ساخته که نیروهای آل خلیفه با حمله به منزل آنان، این دو جوان مبارز را پس از ضرب و شتم، به دلایل نامعلوم دستگیر می‌کنند.

 

در این نمایشنامه با اشاره به پدیده جاسوسی و مزدوری برای حکومت، فردی از منزل طوعه خارج شده و با فریاد و هوچی‌گری خبر از وجود مسلم درون منزل طوعه را می‌دهد، که بازیگران در این بخش، به واقعیت موجود در جامعه بحرین پرداخته و از نفوذ و حضور جاسوسان و وابستگان به حکومت در تمامی مکان‌ها پرده برداشتند.

 

این نمایشنامه که با استقبال گسترده‌ای از سوی مردم مواجه شد، با یورش و حمله نیروهای امنیتی و مزدوران وابسته به حکومت، ناتمام مانده و بسیاری از مجسمه‌ها و صحنه‌های طراحی شده برای این نمایشنامه، از بین رفت./981/ب902/د

ارسال نظرات