۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۳۰۲۲۰۱
نمایشگاه مطبوعات؛

قرآن پژوه و مدرس دانشگاه: والدین پیش از فرزندآوری با روانشناس و کارشناس مذهبی مشورت کنند

خبرگزاری رسا ـ مرضیه یزدی گفت: افکار و روحیات زوجین، زمان، حلال و حرام و مکروه در ارتباط با انعقاد نطفه بسیار مؤثر است یعنی کسی که می خواهد فرزند دار شود افزون بر مشاوره با روانشناس برای شناخت روحیات طرفین که مؤثر در جنین است، بایستی با یک کارشناس مذهبی نیز مشورت کند تا نسلی سالم و صالح تحویل به جامعه داده شود.
مرضيه يزدي، قرآن پژوه و مدرس دانشگاه فرهنگيان و پيام نور همدان، و همسر شهيد حاج محمدحسين درفشي

مرضیه یزدی، قرآن پژوه و مدرس دانشگاه فرهنگیان و پیام نور همدان و همسر شهید حاج محمدحسین درفشی، در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از انتشار کتاب قرآنی خود با عنوان «حفظ روان و برتر قرآن به روش موضوعی» خبر داد و عنوان کرد: در این کتاب در آیات تجزیه و تحلیل صورت گرفته و با نگاه بر تفاسیر قرن دوازده تا کنون و تجزیه و تحلیل ها به صورت تلخیصی صورت گرفته است.

 

وی با بیان این که این کتاب جنبه راهنمای آموزشی دارد، ادامه داد: جزء اول این کتاب از منابع اقتباس شده و در جزء دوم مباحثی از خودم راجع به ازدواج و فرزند آوری مطرح کرده ام که به شکر خدا با تأیید اساتید حوزه و دانشگاه هم رو به رو شده ام.

 

یزدی افزود: افکار و روحیات زوجین، زمان، حلال و حرام و مکروه در ارتباط با انعقاد نطفه بسیار مؤثر است یعنی کسی که می خواهد فرزند دار شود افزون بر مشاوره با روانشناس برای شناخت روحیات طرفین که مؤثر در جنین است، بایستی با یک کارشناس مذهبی نیز مشورت کند تا نسلی سالم و صالح تحویل به جامعه داده شود.

 

وی با بیان اینکه رعایت نکات معنوی در انعقاد نطفه می تواند تأثیر بسزایی در روحیات طفل داشته باشد، تأکید کرد: با تحقیقات انجام شده اگر زوجین این گونه مسائل را رعایت نکنند بعضا فرزندان آنها از دین و مذهب بری می شوند.

 

مدرس دانشگاه فرهنگیان همدان در پایان افزود: تمام مطالب این کتاب به همراه مطالب مفید دیگری در سایت به آدرس www.marziiehyazdi.ir آمده است و مطالب، غیر از زبان فارسی به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسوی نیز ترجمه شده و همچنین اقداماتی برای ترجمه به زبان آلمانی نیز انجام گرفته است./1330/پ200/ف

ارسال نظرات