۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۳۰۲۳۸۱

نخست وزیر عراق خواستار تلاش بین المللی برای نابودی تروریسم در همه کشورها شد

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شب گذشته پاریس گفت: این حادثه تلاش بین المللی همه کشورها را برای از بین بردن تروریسم می طلبد.
حيدر العبادي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حیدر العبادی نخست وزیر عراق امروز با صدور بیانیه ای با محکوم کردن حملات تروریستی در پاریس بر ضرورت مبارزه همه کشورها با تروریسم برای از بین بردن آن تاکید کرد.


العبادی افزود: این همان تروریسمی که عراق از چند سال گذشته تاکنون با آن مواجه است وبار دیگر نشان داد تروریسمی جهانی است که همگان را هدف قرار داده وما در خط اول مبارزه با آن رها ساختن جهان از شر آن هستیم.


فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه امروز در پی حملات خونبار تروریستی در پاریس که دستکم 120 کشته به جا گذاشته است حالت فوق العاده در این کشور اعلام کرد.


سلیم الجبوری رییس مجلس عراق با صدور بیانیه ای با محکوم کردن حادثه تروریستی پاریس گفت: داعش از همه مرزها عبور کرده خطری برای کل جهان شده است.


الجبوری از جامعه بین المللی خواست با جدیت بیشتر و سازوکار قوی تر وافزایش هماهنگی مشترک جهت از بین بردن این تفکر وحشیگری وغیر انسانی مخالف با همه ادیان برای مبارزه با داعش اقدام کند.


وزارت خارجه عراق نیز با صدور بیانیه ای امروز شنبه حملات تروریستی در پاریس را محکوم وآن را اقدامی وحشیانه خواند وبر همبستگی عراق با فرانسه وتعهد آن به همکاری با این کشور برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.


عراق از تابستان سال گذشته تاکنون با بحران ناشی از اشغال برخی شهرهای شمال وغرب این کشور از سوی گروه تروریستی داعش مواجه است./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات