۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۰۲۵۹۰

تظاهرات شهروندان کویته پاکستان در اعتراض به قتل عام شیعیان افغانستان

خبرگزاری رسا ـ مردم شهر کویته پاکستان با تظاهراتی اعتراض‌آمیز، قتل عام شیعیان افغانستان در زابل از سوی داعش را محکوم کردند.
تظاهرات شهروندان کويته پاکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم شهر کویته پاکستان در واکنش به قتل عام شیعیان در زابل از مسجد جامع خاتم‌الانبیا(ع) تا چهار راه شهدای این شهر با حضور صد‌ها تن از زنان و مردان برگزار شد.
 
مردم شهر کویته در این تظاهرات سربریدن هفت مسافر شیعه در زابل را از سوی افرادى که خود را مسلمان نامیدند(داعش)، عملی غیر اسلامی دانسته و عنوان کردند که این عمل وحشیانه چیزی جز بدنام کردن مسلمانان و به وجود آوردن نفاق بین مردم افغانستان نیست.
 
همچنین نمایندگان احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان، حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی، امام جمعه کویته و سیدمحمدرضا، نماینده مجلس وحدت مسلمین پاکستان با حضور در این تظاهرات، قتل شیعیان و سربریدن هفت مسافر را در زابل غیراسلامی و غیرقانونی خوانده و آن را محکوم کردند.
 
مسلمانان پاکستان، دولت این کشور را مسئول تأمین امنیت و حفظ جان مردم دانسته و از سیاست دولت آمریکا، عربستان سعودی و قطر به عنوان حامیان اصلی گروه‌های تکفیری، به شدت انتقاد کردند./988/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات