۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۳۰۲۶۱۷

مسلمانان فرانسه حملات تروریستی پاریس را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ نهادهای اسلامی در فرانسه با صدور بیانیه و نیز در گفت وگو با رسانه ها، حملات تروریستی جمعه شب (پریشب) پاریس را محکوم کردند.
پاريس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای مسلمانان فرانسه (CFCM) در واکنشی سریع، 'اتحاد و همبستگی' را در مقابل 'حمله نفرت انگیز و شنیع' در فرانسه خواستار شد.


این بیانیه مسلمانان را به 'دعا برای آرامش و عزت فرانسه در مواجهه با این وضعیت وحشتناک ' فراخواند.


دیروز (شنبه) نیز فدراسیون های بزرگ مسلمانان در بیانیه ای 'سبعیت شنیع داعش' را محکوم کرد.


جامعه مسلمانان 'روسنی' (Rosny) در منطقه 'سِن سن دونی' (Seine-Saint-Denis) با ابراز نگرانی از افزایش اسلام هراسی در فرانسه، 'جنایات' صورت گرفته را محکوم کرد.


'سلیم عماره' (Salim Amara) رییس این جامعه اسلامی در گفت و گو با رادیو 'اروپ1 ' فرانسه با ابراز تاسف از این که 'داعش جنایات خود را با نام اسلام صورت می دهد'، گفت: اسلام و مسلمانان بی گناه هستند. اسلام هراسی در فرانسه افزایش یافته و نگران آن هستیم که وضعیت بدتر شود.


'محمد موسوی' رییس اتحادیه مساجد فرانسه، عنوان کرد: آنها که جنایات خونبار پاریس را ترتیب دادند نمی توانند اعتقاد، مذهب و انسانیت داشته باشند.


وی افزود: اقدام تروریستی پاریس حمله ای علیه همه بشریت بود.


به نوشته نشریه 'ژورنال دو مونترال'، شورای مسلمانان کانادا نیز در بیانیه ای که دیروز (شنبه) در واکنش به حملات تروریستی پاریس منتشر شد، اعلام کرد: همه صورت های خشونت علیه غیرنظامیان در هر گوشه جهان که صورت بگیرد، غیرقابل قبول و مغایر اعتقادات ماست.


این بیانیه حملات تروریستی پاریس را 'جنایت علیه بشریت' خواند و افزود: در مقابل این اقدامات خشونت بار که برای همه مردم کانادا و از جمله مسلمانان این کشور نگران کننده است، سکوت نمی کنیم.


این شورا همچنین مسلمانان را به مراسم دعا و نیایش به یاد قربانیان و آسیب دیدگان از این 'جنایت بی معنا' فراخواند.

 

تارنمای رادیو تلویزیون بلژیک 'ار ت ب ال' نیز اعلام کرد: سه نهاد اسلامی 'شورای اجرایی مسلمانان'، 'اتحادیه مسلمانان' و اندیشکده 'هوشیاری مسلمانان' در بلژیک، 'اقدامات کور و بزدلانه را علیه بی گناهان' در پاریس محکوم و با خانواده قربانیان اعلام همبستگی کردند.


در حمله های جمعه شب پاریس، شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه پاریس روی داد که مجموعا به مرگ 129 نفر و مجروح شدن 352 نفر دیگر منجر شد. این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه است که عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت می گیرد.


انفجار اول در ساعت 21 و 20 دقیقه به وقت پاریس در نزدیکی استادیوم فوتبال در سن دونی، هنگام بازی دوستانه دو تیم آلمان و فرانسه و زمانی رخ داد که فرانسوا اولاند داخل استادیوم بود. وی بسرعت محل را ترک کرد و برای تشکیل جلسه اضطراری به وزارت کشور رفت. انفجار دوم نیز حدود 15 دقیقه بعد اتفاق افتاد.


همزمان شش تیراندازی در پنج نقطه در مناطق 10 و 11 پاریس رخ داد. همچنین افراد مسلح با ورود به سالن کنسرت 'باتاکلان' بیش از یک هزار و 500 نفر را به گروگان گرفتند. گروگان گیری در نیمه شب با دخالت پلیس پایان یافت و در جریان آن بیش از 80 نفر به همراه چند مهاجم کشته شدند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات