۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۲۷۰۷
کارشناس مسائل فرهنگی:

دانشگاه‌ باید مهد پرورش افراد مؤمن و انقلابی باشد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشگاهیان، گفت: دانشگاه ها باید محل پرورش افراد مؤمن شود که جامعه از علم و تقوای آن ها در جهت پیشرفت انقلاب استفاده کند.
حجت الاسلام شکري

حجت الاسلام نعمت شکری استاد دانشگاه و کارشناس مسائل فرهنگی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشگاهیان و بیان نکاتی عنوان داشت: یکی از نکات ویژه ای که دارای اهمیت فراوانی است کلمه انقلاب است یعنی ما از یک نظام طاغوتی و سلطنتی به نظامی با حاکمیت دین تبدیل شده ایم.

 

حجت الاسلام شکری خاطرنشان کرد: دشمنان و استکبار نسبت به کلمه انقلاب دارای حساسیت فوق العاده ای هستند، انقلاب یعنی تبدیل شدن ما به حکومتی با ساختار و نظام دینی که این نظام  برپایه مردم سالاری دینی است، در بسیاری از جوامع انقلاب شکل گرفته است اما هیچ کدام به بزرگی و اقتدار انقلاب اسلامی نبوده است.

 

کارشناس مسائل فرهنگی در ادامه افزود: هنگامی که بنیانگذار انقلاب اسلامی در سال57 و بعد از گذشت پانزده سال به ایران اسلامی بازگشت، دشمنان از همان ابتدا شروع به طرح ریزی مشکلات و موانعی برای انقلاب نوپا کردند، آن ها برنامه های متعددی داشتند که به انقلاب ضربه بزنند و یکی از اسنادی که دسیسه های دشمنان را اثبات می کند موضوع تسخیر لانه جاسوسی است، آمریکا با تمام توانش شرایطی را برای ایران اسلامی رقم زد و موانعی را بر سر راه پیشرفت این کشور ایجاد می کرد که خوشبختانه این دسیسه دشمن نیز نقش برآب شد.

 

استاد دانشگاه با تشریح اهداف شیطانی دشمنان انقلاب اسلامی بیان داشت: آمریکا در ابتدای انقلاب توده ها و احزابی که وابسته به آن ها بودند را تقویت کرد اما به همت مردم ولایتمدار انقلاب اسلامی در سیزده آبان سال 1358 لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام تسخیر شد.

 

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در راستای تسخیر لانه جاسوسی گفت: تسخیر لانه جاسوسی، انقلاب دومی در کشور ایران بود، تعبیر بنیانگذار انقلاب اسلامی از این جمله این بود که ایران و جوانانش با این حرکت، جهشی را در اثبات انقلاب ایجاد کردند و درس بزرگی به دشمنان دادند.

 

حجت الاسلام شکری در ادامه افزود: دشمنان انقلاب با استفاده از روش های مختلفی همچون لانه جاسوسی، قضیه طبس، هشت سال دفاع مقدس قصد تضعیف و براندازی انقلاب اسلامی را داشتند اما خوشبختانه با عنایات خداوند متعال موانع پیشرفت و موفقیت ایران اسلامی از بین رفت و به اقتدار و عزت دست پیدا کرد.

 

استاد دانشگاه با اشاره به اهداف آمریکا و دشمنان انقلاب با ایجاد موانع بر سر راه پیشرفت و ثبات انقلاب اسلامی تصریح کرد: همه موانع برای این بود که می خواستند مانع پیشرفت انقلاب شوند و از این نگران بودند که ایده و دانش ایران اسلامی به سمت ایمان و تقوا در حال حرکت است و این را خطری بسیار بزرگ برای خود می دانستند البته در مواردی نیز به نتایجی دست پیدا کردند و در عرصه های علمی و فرهنگی موانع بزرگی را بر سر راه انقلاب ایجاد کردند.

 

کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب عنوان داشت: رهبر انقلاب بارها به این مورد تأکید کرده است که هدف دشمنان، توقف پیشرفت و موفقیت انقلاب اسلامی است، در هشت سال دفاع مقدس جنگ سخت را راه انداختند و پس از این که نتوانستند به نتایجی دست پیدا کنند، به فکر جنگ نرم و هجمه های فرهنگی افتادند که به اهداف شوم و شیطانی خود دست پیدا کنند.

 

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه مستکبران تصمیم گرفتند که دانش علمی ایران را در انزوا و محدودیت فرو ببرند اظهار داشت: دشمنان انقلاب بارها ایران اسلامی را از نظر علمی و حتی ارائه مقاله های isi در سطح پایینی می خواندند اما در همان ساله تعداد مقاله های علمی کشور ایران یازده برابر رشد تمام کشورهای دنیا بود و این گونه باز هم نقشه های دشمنان انقلاب عملی نشد.

 

استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب و اسلام تنها راه تضعیف اسلام را از بین بردن عفت و حجاب می دانند تمام تلاش خود را معطوف به این امر کرده اند و در بحث عزاداری ها نیز می خواهند این مهم را از ایران اسلامی بگیرند و به این وسطه ضربه مهلک تری به انقلاب وارد کنند لذا با تبلیغ در فضای مجازی و رسانه ها می خواهند انقلاب را محدود و منزوی کنند در نتیجه رهبر معظم انقلاب با هوشیاری و بصیرت دست دشمنان را خواند و همواره به مسؤولان و مردم در این زمینه متذکر می شود که مبادا موتور پیشرفت و موفقیت انقلاب اسلامی از حرکت بایستد.

 

وی در ادامه با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم مؤمن، معتقد و خداجو حکومت را تشکیل داد و ساختار حکومت را بر پایه ایمان و تقوا استوار دانست حتی در آیات قرآن نیز به این مهم اشاره شده است که تا مادامی که انسان تقوا نداشته باشد مورد اکرام خداوند متعال قرار نخواهد گرفت.

 

حجت الاسلام شکری ابراز کرد: انسان مؤمنی که مورد حمایت خداوند متعال است و پروردگار او را پذیرفته قطعأ اثر گذاریش برجامعه و افراد دو چندان خواهد شد لذا دانشگاه ها و مراکز علمی باید از افراد مؤمن و انقلابی استفاده کنند و فضای دانشگاه ها را به سمت علم و تقوا پیش ببرند تا خروجی دانشگاه ها مملو  از افرادی با ویژگی های علم، ایمان و تقوا باشد.

 

استاد دانشگاه در پایان عنوان داشت: اگر تفکرمان بر این استوار باشد که افراد مؤمن در فضاهای دانشگاه ها بتوانند کار کنند و تأثیر گذار شوند قطعأ جامعه ای که عاری از مشکلاتی که دشمنان برای انقلاب ایجاد می کنند خواهیم داشت و اسلام پیروز می گردد و همانطور که قرآن اسلام را پیروز می داند ما نیز به کلام قرآن اعتقاد داریم و برای رسیدن به آن هدف نیز تلاش خواهیم کرد./857/302/ب3

ارسال نظرات