۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۳۰۲۸۸۶
نفوذ شیطان(4)/ دکتر سهیل اسعد در گفت‎وگو با رسا مطرح کرد:

نفوذ آمریکا در حوزه سینما، دانشگاه و نشر کتاب آمریکای لاتین/ آمریکا برای غارت منابع طبیعی آمریکای لاتین دست به تغییر نژاد مردم زد

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند آرژانتینی گفت: با نگاهی به بافت جمعیتی مردم آمریکای لاتین در می یابیم که آمریکا برای نفوذ در حوزه فرهنگ و سیاست این منطقه در جهت چپاول منابع طبیعی، دست به تغییر نژاد مردم بومی زده است.
سهيل اسعد سهیل اسعد مبلغ آرژانتینی سهیل اسعد مبلغ آرژانتینی سهیل اسعد مبلغ آرژانتینی سهیل اسعد مبلغ آرژانتینی سهیل اسعد مبلغ آرژانتینی

 

دکتر سهیل اسعد رییس موسسات اسلامی آمریکای لاتین در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا به نقش و نفوذ آمریکا در کشورهای آمریکای لاتین پرداخت و گفت: «آمریکای لاتین حیاط خلوت ایالات متحده آمریکا» یک اصطلاح و یا جمله‎ای است که از دوران کودکی با آن آشنا شدیم. حیاط خلوت بودن آمریکای لاتین نشان دهنده نقشه و پروژه جدی آمریکای شمالی برای این کشورهاست.


سهیل اسعد به روش‎های نفوذ آمریکا در کشورهای آمریکای لاتین اشاره کرد و عنوان داشت: آمریکا از راه و روش‎های مختلف مانند، سیاست، اقتصاد، امنیت، رسانه‎ و مسائل اجتماعی در کشورهای آمریکای لاتین نفوذ می کند. تعدد راه و مسیر‎های نفوذ آمریکا نشان دهنده پروژه و برنامه ریزی چند بعدی آن برای کشورهای آمریکای لاتین است. آمریکای لاتین از نظر سیاسی به دو قطب حامی آمریکا و ضد آمریکا تقسیم می شود.


وی تصریح کرد: آمریکا به طور مستقیم و غیر مستقیم حتی در انتخاب رییس جمهوری برخی از کشورهای آمریکای لاتین و یا اعضای پارلمان دخالت دارد و بودجه‎ها را مخصوص این موضوع اختصاص داده است.


این اندیشمند شیعه آمریکای لاتین به بیان نمونه‎هایی از نفوذ آمریکا در این منطقه پرداخت و گفت: کلمبیا یکی از کشورهای مشهور در زمینه طرفداری از سیاست‎های آمریکاست. آمریکا همچنین در آمریکای مرکزی مانند پاناما و کاستاریکا کاملا نفوذ کرده است و سیاست و حتی امنیت آن‎ها را نیز در اختیار گرفته است همچنین در بسیاری از زمینه‎ها حتی در مسائل فرهنگی در مکزیک نفوذ کرده است و اگر شما در خیابان‎های این کشور قدم بزنید، آثار و فرهنگ ایالات متحده را به صورت آشکار مشاهده می کنید.


دکتر اسعد ابراز داشت: بسیاری از سرمایه ها و فرصت‎های اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین در دست آمریکاست. آمریکا با نفوذ در پرو به چپاول ثروت‎های ملی مانند معادن و کشتار مردم بومی آنان پرداخته است. بیش از 90درصد معادن جنوب کشور پرو در استعمار آمریکاست.


وی با بیان نقش آمریکا در استثمار رسانه‎های آمریکای لاتین گفت: بیش از 90درصد مهمترین رسانه‎های آمریکای لاتین در اختیار آمریکاست. مردم آمریکای لاتین از طریق کابل‎های زمینی به ماهواره‎ها دسترسی دارند که سرمایه گذار آنها سرمایه داران آمریکایی هستند.


این مبلغ کشورهای آمریکای لاتین تصریح کرد: رسانه‎های مخالف آمریکا در این منطقه به هیچ عنوان اجازه فعالیت ندارند و با سنگ اندازی‎های بسیار مواجه هستند. بارها این رسانه‎ها تهدید، سانسور و توقیف شده‎اند.


وی ادامه داد: دانشگاه‎های بسیاری با حمایت و پشتیبانی آمریکا در کشورهای آمریکای لاتین تاسیس شده است. در این دانشگاه‎ها نظام آموزشی، استاد و کارهای فرهنگی همگی از ایالات متحده برنامه ریزی و هدایت می شود.


سهیل اسعد خاطرنشان کرد: آمریکا حتی از طریق چاپ و انتشار کتاب نیز در کشورهای آمریکای لاتین نفوذ کرده است. در کشورهایی که تحت تاثیر سیاست‎های آمریکا هستند، قیمت کتاب بسیار گران است تا مردم نتوانند کتابی را خریداری کنند.


وی تصریح کرد: مدارس کشورهای آمریکای لاتین نیز حتی تحت تاثیر ایالات متحده آمریکاست به طوری که زبان انگلیسی و سینمای هالیود به عنوان نمونه فرهنگی در مدارس دارای اهمیت ویژه‎ای‎ هستند.


این اندیشمند شیعه آرژانتین خاطرنشان کرد: موثرترین و بهترین راه نفوذ فرهنگی در کشورها استفاده از رسانه‎هاست و آمریکا با علم به این موضوع رسالت و هدف رسانه‎ها که تربیت، آموزش، اطلاع رسانی و سرگرمی باشد را منحرف ساخته است. آمریکا با نفوذ در رسانه‎های آمریکای لاتین آن‎ها را فقط به شبکه‎های سرگرمی تبدیل کرده است.


وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر میزان تاثیر گذاری آمریکا در تغییر نژاد مردم این منطقه گفت: مردم آمریکای لاتین یک نژاد یکسان نیستند بلکه با بررسی و سفر به این کشورها متوجه می شوید که انسان‎های سرخ پوست، سیاه، پوست، سفید پوست و همچنین اروپایی مهاجر، عرب و حتی نژادهای ترکیبی نیز وجود دارد. به طور یقین با تغییر نژاد، آداب و رسوم و فرهنگ‎ها نیز تغییر می کند و با بررسی آنان متوجه می شوید که این نژاد بیشتر به آمریکا و اروپا شبیه است تا یک بومی اصیل آمریکای لاتین. لذا این موضوع واضح است که آمریکا برای دسترسی به منابع طبیعی حتی به نژاد مردم هم رحم نمی کند و برای بومی سازی دست به تغییر نژاد مردمی بومی منطقه می زند.


وی به بیان نمونه‎هایی از مبارزه‎های انقلابی در مقابله با نفوذ آمریکا پرداخت و گفت: احزاب چپگرا، مارکسیستی و کومونیستی همیشه با راست گرایان و حامیان آمریکا دچار نزاع و مبارزه بوده‎اند.


دکتر اسعد افزود: هوگو چاوز رییس جمهور سابق ونزوئلا یکی از نمونه‎های آشکار مبارزه با امپریالیسم جهانی به ویژه آمریکا است. چاوز با ورودش به صحنه سیاست احزاب مارکسیستی که نزدیک به 50 سال فعالیت‎های انقلابی آنان کاهش یافته بود را بار دیگر زنده و فعال کرد و به مبارزه با آمریکا و نفوذ این کشور در آمریکای لاتین برخواست.


وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین علل نفوذ آمریکا در کشورهای آمریکای لاتین، چپاول ثروت‎های ملی و تسلط بر اقتصاد است و در واقع سیاست و فرهنگ و غیره ابزار و وسیله‎ای برای رسیدن به اهداف اقتصادی است. آمریکای لاتین از منابع و ثروت‎های ملی بسیار زیادی مانند معادن، جنگل و آب برخوردار است و به طور یقین آمریکا برای از دست ندادن فرصت‎های خود در این کشور به هر وسیله‎ای دست می زند./994/گ403/ک

ارسال نظرات