۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۳۰۳۳۹۰
معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه های کشور:

فرهنگ خودباوری و عزت منشی در دانشگاه‌ها آموخته شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه های کشور گفت: فرهنگ خودباوری، عزت منشی و مقابله با هجمه ها باید در درون کارهای پژوهشی و کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها به جوانان آموخته شود.
دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمجید قریشی، معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کل کشور امروز در جمع مسؤولان نهاد رهبری در دانشگاه های استان اظهار داشت:  وظیفه ماست تا تمدن اسلامی را دوباره احیا کنیم ،گسترش علم ما را به سطح کشورهای قدرتمند وصاحب سلطه می رساند.


حجت الاسلام قریشی با بیان این‌که علم جهت داری که انسان را ازمبدأ دور نکند وبه انسان معنی بخشد مد نظر اسلام است، تأکید کرد: فرهنگ عامل جهت دهنده سایر بخش هاست و فرهنگ اصل است، فرهنگ خودباوری، عزت منشی و مقابله با هجمه ها باید در درون کارهای پژوهشی و کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها به جوانان آموخته شود.


حجت الاسلام قریشی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ تغییرات مدیریتی در نهاد باعث بوجود آمدن الگوی جدید در دانشگاه در همه حوزه ها مخصوصا فرهنگ باشد و گفت: انتظار داریم نگرش غلط فوق برنامه‌ای نسبت به فعالیت های فرهنگی در دانشگاه های تغییر یابد.


سیدجواد انگجی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز اظهار داشت: براساس بیانات مقام معظم رهبری برای داشتن کشوری مستقل و آزاد، داشتن دانشگاهی سالم که بسترساز آینده کشور است مورد نیاز است.


وی افزود: توجه به شتاب علمی و توجه به مباحث فرهنگی در کشورکه از دغدغه های مقام معظم رهبری است، دانشگاه‌ها نیز برای رفع دغدغه های ایشان اقدام به برنامه ریزی نموده وبا وفاق وهمدلی به فعالیت بپردازند.توجه به مسائل فرهنگی و قرآنی نیز در دانشگاه آزاد اسلامی سابقه ای به اندازه تأسیس آن یعنی بیش از 33سال دارد.


همچنین حجت الاسلام علی خدیوی، رئیس دفاتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد با تغییر ریاست دفتر نهاد در دانشگاه آزاد اسلامی استان مطالبات رهبری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته وپیگیری شود و گفت: حضور دفاتر نهاد و روحانیت در دانشگاه ها عملا نشانگر وحدت حوزه و دانشگاه است.


حجت الاسلام حسین فرج زاده مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه آزاد الامی تبریز نیز در سخنانی از همراهی کلیه مسؤولان دانشگاه در طول مسؤولیت خود تشکر کرد و برگزاری کارگاه های معرفت افزایی برای بیش از1350 استاد و بصیرت افزایی برای 32 هزار دانشجو را بخشی از فعالیت های نهاد در این دوره برشمرد.


همچنین حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: نهاد در قالب بخشنامه ها و آیین نامه ها نمی باشد ،نهاد مأمن معنوی درهمه زمینه ها وبرای همه است./935/202/ب2

ارسال نظرات