۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۳۰۳۴۳۷

بحرینی‎ها در اعتراض به صدور حکم اعدام دو زندانی سیاسی تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ مردم بحرین در اعتراض به صدور حکم اعدام دو تن از مخالفان سیاسی آل خلیفه تظاهرات برگزار کردند.
تظاهرات بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران نفر از مردم بحرین در تظاهراتی، شعارهایی در محکومیت احکام صادره از سوی دادگاه ها این کشور سر دادند.


شرکت کنندگان در راهپیمایی 'المصلی' با سر دادن شعارهایی علیه شاه بحرین و نام بردن از وی به عنوان 'طاغوت' بر پایبندی خود نسبت به خواسته های مردمی تاکید کردند.


تظاهرکنندگان با خود عکس هایی از رهبران بازداشت شده انقلاب و سایر زندانیان سیاسی از جمله افراد محکوم به اعدام را در دست داشتند.


دامنه تظاهرات امتداد یافت و در آن فعالان سیاسی و پدران شهدا شرکت کردند و شهرک های مختلف منطقه غرب بحرین را در برگرفت. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود:'حکم اعدام ما را به زانو در نخواهد آورد ' و ' ملت خواهان سرنگون شدن رژیم آل خلیفه است.'


اهالی شهرک الستره نیز در حمایت از بازداشت شدگان تظاهرات برگزار کردند و نیروهای امنیتی با استفاده از گازهای سمی تظاهرات را سرکوب کردند.


گروهی از سیاست مداران در ارتباط با این حکم ظالمانه گفتند: محاکمه رمضان و موسی فاقد کمترین معیارهای عدالت و انصاف است و از آنها اعتراف اجباری زیر شکنجه گرفته شده است.


وی خاطرنشان کرد: پس از گذشت بیش از 5 سال ایستادگی و مقاومت ملت در برابر ظلم و استبداد، موسسه های دولتی بحرین و باند حاکم در میان خود با صدور چنین احکامی می خواهند اعتماد ایجاد کنند.


از سوی دیگر سازمانهای حقوق دان بحرین تصمیم نهایی مقامات بحرین مبنی بر اجرای حکم اعدام در مورد شهروندان بحرینی را محکوم کردند.سازمان آمریکایی ها برای دمکراسی و انجمن دمکراسی بحرین و مرکز حقوق بشر بحرین تصمیم مقامات بحرین مبنی بر تایید حکم اعدام را محکوم کردند و نسبت به پیامدهای این اقدام ابراز نگرانی کردند.
/981/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات