۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۰۳۶۱۹

ماهنامه سنجاقک در پله صد و بیست و هشتم

خبرگزاری رسا ـ شماره 128 ماهنامه سنجاقک از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم منتشر و روانه بازار شد.
سنجاقک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صد و بیست و هشتمین شماره ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان سنجاقک به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ویژه آبان‌ماه 1394 منتشر شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «بابا»، «قصه من و پرچم سبز»، «چرخونک»، «زنبور عسل ـ شام کلاغ»، «دو تا کار خوب»، «ادویه»، «دوست بامزه من»، «آی خنده خنده خنده»، «بازی»، «موشک‌باران»، «نیکی حالش خوب نیست»، «توی صف»، «مثل یک گنج»، «پیچ»، «لون یعنی رنگ»، «نقاشی تو»، «مثل کوه» و «همراه مامان».

 

سنجاقک ماهنامه‌ای است که برای خردسالان تهیه شده است. این مجله برای جنبه‌های آموزشی، سرگرمی، افزایش مهارت‌های علمی، کسب اطلاعات و تقویت قدرت تجسم و تخیل خردسالان مفید باشد.

 

در بخشی از این ماهنامه  ذیل موضوع قصه من و پرچم سبز آمده است: «یک پرچم سبز بود که روی آن نوشته شده بود: یا حسین. پرچم روی کمد بود. دست من بهش نمی‌رسید. دلم می‌خواست امسال توی دسته عزاداری، من پرچم را بگیرم. چهارپایه را گذاشتم تا بروم بالا و پرچم را بردارم. مامان، من را دید. وقتی فهمید چی شده، دعوایم نکرد. خودش را بهم داد. پرچم خیلی بزرگ‌تر از قد من بود! برای همین من و بابا با کمک هم آن را توی دسته عزاداری جلو می‌بریم. این پرچم سبز را خیلی دوست دارم. به بابا گفتم، یک عکس از من و پرچم بگیر!».

 

در ذیل بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان دو تا کار خوب می‌خوانیم: « روز عاشورا بود؛ روز شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران عزیزش. من زنجیرم را برداشتم و همراه بابا به دسته عزاداری رفتم. در آنجا یک پسربچه بود که خیلی به من نگاه می‌کرد. او از من کوچک‌تر بود. من جلو رفتم و پرسیدم: با من کاری داشتی؟ او جواب داد: زنجیرت را به من دهی؟ به زنجیرم نگاه کردم. انگار او هم داشت با من حرف می‌زد و می‌گفت: حسین جان! من را به او بده، دلش را نشکن!

از بابا اجازه گرفتم و زنجیرم را به آن پسربچه دادم. او خیلی خوشحال شد. بابا به من گفت: تو امروز دو تا کار خوب انجام دادی: اول این‌که به عزاداری امام حسین علیه‌السلام آمدی؛ دوم این‌که زنجیرت را به یک پسربچه هدیه دادی!»

 

 

شماره 128 ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان سنجاقک به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ویژه آبان‌ماه 1394 در 34 صفحه به قیمت 2500 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات